Annons

Kamerarem/väska till EOS M3 + 22mm

Produkter
(logga in för att koppla)

marten_p

Aktiv medlem
Letar med ljus och lykta efter en smalare kamerarem till min EOS M3 med tillhörande 22mm. Helst vill jag att den bara ska vara helt svart utan några märken/logotyper på.

Kan också tänka mig en underdel med rem om det existerar (ungefär motsvarande Canon EH27-CJ).

Någon som vet vad jag är ute efter och var man kan köpa det?

OBS: vill ej ha äkta läder!

Tack på förhand!
 

Mirc

Aktiv medlem
Det finns en som heter nästan samma som förslaget ovan Peak design Leash, den är något smalare och något billigare, passar bra till de mindre kamerorna, Helt svart utan loggor. finns på Cyberphoto också. Köpte min där och är väldigt nöjd med den.
Hälsningar Marie
 

martinot

Aktiv medlem
Jag har alla typer av remmar, och gillar Peaks produkter. Vanliga Slide är bra för mina DSLR eller spegellösa med väldigt stora tunga objektiv (vilket jag normalt undviker), men för bred för mina mindre spegellösa med lättare optik. Där har jag ett par Slide Lite som är helt perfekta. Tror den kan passa dig perfekt.

Den minsta smalaste Leash är inte enkelt justerbar i längd som Peaks övriga produkter (som är grymt smidigt för övrigt) så den skulle jag undvika för att bära kamera med.
 

marten_p

Aktiv medlem
Slog till på en Leash ändå efter noggrant övervägande. Är nöjd med den överlag, men två saker är jag lite mindre nöjd med.
1. Skulle gärna se att remmen gick göra ännu kortare.
2. Med så smal rem så känns plast-fästena väldigt tjocka och klumpiga. Får lite känslan av att de kommer efterlämna märken på kamerahuset.

Tror ändå jag kommer köpa en till rem till min större DSLR.
 

martinot

Aktiv medlem
Slog till på en Leash ändå efter noggrant övervägande. Är nöjd med den överlag, men två saker är jag lite mindre nöjd med.
1. Skulle gärna se att remmen gick göra ännu kortare.
2. Med så smal rem så känns plast-fästena väldigt tjocka och klumpiga. Får lite känslan av att de kommer efterlämna märken på kamerahuset.

Tror ändå jag kommer köpa en till rem till min större DSLR.
Tips: Kör på en Slide Lite istället så får du både justerbar längd (suveränt enkelt) och lite bredare rem som är lagom för mindre spegellösa system.
 
ANNONS