Annons

Stötskadat canon 24-70 2.8 L USM?

Produkter
(logga in för att koppla)

erk01

Ny medlem
Fotovänner,

jag köpte ett rubr. objektiv på blocket och testade under (tyvärr) rätt kassa ljusförhållanden. då satt skärpan, tyckte jag. men icke...

se gärna bifogad bild, taget på 70 mm ca 20 m avstånd, 2.8 resp 5.6. fokus i centrum av bilden på P-skylten.

bilden med stor bländare är ju oanvändbar. mitt tamron 28-75 för en tredjedel av priset presterar bättre.

- så här ska det väl ändå inte se ut med denna optik?
- är objektivet skadat?
- om ja, då kan man väl anta en stötskada, vad kan då ha hänt mer i detalj och vågar sig någon på en prisuppskattning för rep.? inga lösa delar som hörs rassla i objektivet iaf.

bilden är tagen med en 5D MK II, ingen mikrojustering gjord.

stort tack på förhand,

erik m
 

Bilagor

apersson850

Aktiv medlem
Antingen har kameran skakat eller så är något snett/löst i objektivet när det blir som det är till vänster.
 

erk01

Ny medlem
Antingen har kameran skakat eller så är något snett/löst i objektivet när det blir som det är till vänster.
Tack för svar!

Har du (eller någon annan) någon uppfattning om vad det kan tänkas kosta att reparera detta? Om någon av linserna sitter snett, vilket jag mer och mer lutar åt, borde det ju gå att ordna till en mänsklig peng..

Har googlat halvt ihjäl mig men inte funnit något.
 
Det absolut bästa sättet att få veta exakt vilket pris det skulle gå på är att du skickar ett mail till Canon (rcc.service@canon.se) och frågar. Annars kan man lika gärna säga att det skulle kunna gå på mellan 5000-15000.
 
ANNONS