Annons

Filma OCH redigera i en kamera->youtube

Produkter
(logga in för att koppla)

Alexandersson

Aktiv medlem
Hej!

Någon som testat någon kamera där man faktiskt kan på ett enkelt sätt både filma och sedan redigera enkelt (egentligen bara klippa i kanter på varje klipp, och förhandsgranska resultatet) och skicka vidare i minst 720p till youtube?

Jag får inte använda någon padda varken ipad eller android till detta tyvärr för där har jag flera lösningar.

Jag vet att youtube har redigeringsmöjligheter men vill få klart filmerna (snuttar 0-4min) direkt i kameran så det blir så lite beroende av internet som möjligt. Alla förslag mottages tacksamt!

Önskvärt är 3,5mm externt mic-uttag men ej kritiskt om det är bra internt ljud.
 

reboot81

Aktiv medlem
En dator som har webbkamera passar oxå dina krav.

Kika på Samsungs små kompaktkameror, tex WB35 som har wifi och kan klippa, dock med begränsingarna nedan:
"• The original video should be at least 10 seconds long.
• You can trim videos anywhere between 2 seconds from the beginning and 2
seconds from the end of the video.
• The camera will save the edited video as a new file and leave the original video
intact."

Vem är det som ställer såna knepiga krav? Ipaden är ju perfekt för att filma, redigera och skicka upp filmen snabbt och smidigt. En enhet, klart och färdigt.
 

Alexandersson

Aktiv medlem
En dator som har webbkamera passar oxå dina krav.

Kika på Samsungs små kompaktkameror, tex WB35 som har wifi och kan klippa, dock med begränsingarna nedan:
"• The original video should be at least 10 seconds long.
• You can trim videos anywhere between 2 seconds from the beginning and 2
seconds from the end of the video.
• The camera will save the edited video as a new file and leave the original video
intact."

Vem är det som ställer såna knepiga krav? Ipaden är ju perfekt för att filma, redigera och skicka upp filmen snabbt och smidigt. En enhet, klart och färdigt.
Det är politik, har ingenting med logik eller vad som är bra att göra. Tack för tipset skall spana in WB35.an och se hur nära den kommer.
 

henrik85

Aktiv medlem
Hej!

Någon som testat någon kamera där man faktiskt kan på ett enkelt sätt både filma och sedan redigera enkelt (egentligen bara klippa i kanter på varje klipp, och förhandsgranska resultatet) och skicka vidare i minst 720p till youtube?

Jag får inte använda någon padda varken ipad eller android till detta tyvärr för där har jag flera lösningar.

Jag vet att youtube har redigeringsmöjligheter men vill få klart filmerna (snuttar 0-4min) direkt i kameran så det blir så lite beroende av internet som möjligt. Alla förslag mottages tacksamt!

Önskvärt är 3,5mm externt mic-uttag men ej kritiskt om det är bra internt ljud.
Kanske Samsung NX1 funkar? Den är såvitt jag vet överlägsen när det gäller just :delning av bilder och smidigt UI/touchscreen.
 

mannbro

Aktiv medlem
Är inte speciellt insatt i kameramarknaden, men tycker mig ha sett annonser för kameror som kör Android. De borde väl kunna köra appar? De är ju tekniskt sett varken surfplattor eller telefoner även om de råkar köra samma OS...
 

PMD

Aktiv medlem
Jag har en Samsung Galaxy Zoom K. Det är en kompaktkamera med inbyggd telefon. Den kör Android så det borde finnas redigeringsappar till den, men det har jag inte undersökt. Att kameran har en inbyggd telefon bör väl inte diskvalificera den?
 
ANNONS