Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Användbart krimskrams (Filter, fjärr etc)

Produkter
(logga in för att koppla)

Pirog

Medlem
Hej.

Jag kikar runt lite på filter, fjärrkontroll och sånt till kameran nu också. För att jag känner att jag vill ha det.
I samma veva började jag undra vad det finns mer för smått och gott man kan tänkas fylla väskan med?

Lista gärna era mest användbara, onödiga, roliga och spännande tips på småtillbehör ni bär med er.
 

oyegie

Aktiv medlem
Vinkelsökare kan vara bra att ha om man inte kan vinkla skärmen/sökaren dvs,bra om man fotar nere på marken.
 

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Det uppenbara:

Blåsbälg
Putsduk

Mindre uppenbart:

Plastpåse, för att dra över utrustningen om det skulle bli hällregn
Godis o dryck, för att uppmuntra fotografen själv ;)
 

afe

Aktiv medlem
Fjärrkontroll för stativfotografering och QPCard för att få färgerna rätt när det är kritiskt är nog det enda jag alltid tycker mig behöva.
 

HenryB

Aktiv medlem
Vattenpass till blixtskon (om stativet inte har ett inbyggt)
Svart eltejp för att täcka för sökaren vid långa exponeringar
 

cls

Aktiv medlem
Utöver det uppenbara ligger en liten ficklampa alltid i väskan - mycket praktiskt exempelvis för att hitta tappat objektivlock i skymningen eller för att ta sig hem över stock & sten när det blivit mörkt.

Mitt andra diversetips blir en rejäl plastkasse från valfri matvarubutik som ihopvikt inte tar nån plats. Även om väskan i sig står emot regn någorlunda bra så känns det bättre att bara kunna lägga ner den i en kasse om det börjar vräka ner ordentligt.
 

Hans Österlind

Aktiv medlem
Hej.

Jag kikar runt lite på filter, fjärrkontroll och sånt till kameran nu också. För att jag känner att jag vill ha det.
I samma veva började jag undra vad det finns mer för smått och gott man kan tänkas fylla väskan med?

Lista gärna era mest användbara, onödiga, roliga och spännande tips på småtillbehör ni bär med er.
Bara för att visa att man hängt med ett tag kan det ju vara passande att hala upp en Ilford filmutdragare när man rotar runt i sin avgrundsdjupa och välförsedda kameraväska och samtidigt muttra om att det var bättre för...;--)
 

Leaflet

Aktiv medlem
Tre snörstumpar, i mitt fall paracord, ca 2 m långa plus tre st "tältspik". Används när jag bara har monopoden med mig som "vandringsstav" och snabbt vill konvertera den till ett vanligt stativ. Njaa... Inte vanligt kanske men det funkar hyfsat som en "lättviktslösning".
 

iSolen.se

Guest
Hej.

Jag kikar runt lite på filter, fjärrkontroll och sånt till kameran nu också. För att jag känner att jag vill ha det.
I samma veva började jag undra vad det finns mer för smått och gott man kan tänkas fylla väskan med?

Lista gärna era mest användbara, onödiga, roliga och spännande tips på småtillbehör ni bär med er.
Tältpinnar som funkar i asfalt samt slägga (det blåste i helgen, mutter mutter)

Ett polaroidfilter.

Papper och rengöringsvätska för frontlinserna.

Liggunderlagsbit för knäna.

Sprayflaska med vatten för att få snygga blommor.

Klämmor och snören.

Visitkort.

Modellreleases.
 
ANNONS