Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa en A7 idag?

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
Vilket, för att påminna lite övertydligt, alltså var TS fråga.

Svaret är "ja, under rätt omständigheter".
 

PMD

Aktiv medlem
Ja, och det är väl därför som bilden inte säger något om huruvida man ska köpa en A7? :)
 

afe

Aktiv medlem
Afe, gör skillnad på en amatör entusiast fotograf och en yrkesfotograf.

Den först nämnda köper sin utrustning för de flesta situationer, allt från fotografering runt hörnet hemma till semesterresor, - lätt bekväm utrustning gäller.
Den senare nämnda är "tvingad" att använda mycket tålig utrustning, då yrket kräver prylar som håller i alla väder, samt ger ett bra grepp med t.ex. långa teleobjektiv, - vikten blir här tyvärr en nackdel, när man skall ha en "tanks".

Rent privat, där väljer yrkesfotografen säkert en lätt bekväm utrustning, också.
Vilken av de tre kamerahusen, som är lätt och bekväm, bör inte vara så svårt att gissa? :) :)
Varför då posta en bild med två proffhus och ett spegelfritt? Jag gör skillnad på olika kategorier av fotografer, och det var därför jag tyckte att bilden inte säger något. För mig är det helt uppåt väggarna att påstå att A9 skulle vara den bästa kameran i bilden, eftersom det inte framgår för vem. Dessutom handlar tråden inte om någon av kamerorna i bilden.
 

Bengf

Aktiv medlem
Åter igen påstår du att jag skrivit något jag inte gjort. Jag skrev att det ska bli intressant att höra vad andra testare än just dessa tycker, vilket är långt från samma sak som att uppmana att inte läsa deras tester. Lägg ner halmgubbarna!
Jovars... inte tusan var du oceaner borta i dina tankar om vad du tycker om tester i SAR, särskilt med tanke på dom misstolkningar som nyligen hänt och diskuterats om SAR skriverier. Klart jag inte tror att du menar att förbjuda test läsningar på SAR, trodde du det så får jag be om ursäkt.


SAR visar tyvärr ofta enklare autofokus tester på singelpersoner som springer utan att störas av andra hinder, så nog behöver man tänka på hur testet är utformat. Personligen väntar jag på att Martin Agfors skall få tillfälle att testa kameran.
 

avlustat_medlemskap180119

Avslutat medlemskap
Varför då posta en bild med två proffhus och ett spegelfritt?
Nä, det är tre kameror som marknadsförs för att användas av professionella fotografer. Två konstruerade med spegel och en utan.

Kameran i sig är inte proffessionell, utan det beror på om den som använder den gör det i kommersiellt syfte eller inte. Alla tillverkarna tycker dock att de här modellerna i deras program lämpar sig för sådan användning och marknadsför dem så.

/Mats
 

avlustat_medlemskap180119

Avslutat medlemskap
Lite så jag tänkte ja, men det framgick uppenbarligen inte.
Sorry, jag tänkte inte på trådämnet, utan trodde att du råkat skriva fel och menade A9, vilket jag tyckte var lite roligt :).

Så hela debaclet handlar alltså om att Bengt råkade posta sitt inlägg i fel tråd?

Varför flyttade du det då inte bara till A9-tråden istf. för att dra igång hela den här OT-diskussionen?

/Mats
 

martinot

Aktiv medlem
Sorry, jag tänkte inte på trådämnet, utan trodde att du råkat skriva fel och menade A9, vilket jag tyckte var lite roligt :).

Så hela debaclet handlar alltså om att Bengt råkade posta sitt inlägg i fel tråd?

Varför flyttade du det då inte bara till A9-tråden istf. för att dra igång hela den här OT-diskussionen?

/Mats
AFE är inte admin längre. Han deltar på precis samma villkor som du och jag.

Sedan håller jag med AFE att den bilden, utan vidare text eller motivering, inte säger mer än att den visar kameror med olika storlekar.

Canon, Nikon, Sony, Fuji och Panasonic har flera kameror, och i en massa olika storlekar, för att passa vid olika tillfällen (oavsett om yrkesfotografer eller entusistater). Inte konstigare än så.

Jag är beredd att hålla med PMD och AFE här (även om han kanske missade PMDs småvinkling, som iaf. jag uppfattade den), som de alluderar till att floskeln "en bild säger mer än tusen ord", oftast inte är mer än just en menlös floskel.
 

afe

Aktiv medlem
Jovars... inte tusan var du oceaner borta i dina tankar om vad du tycker om tester i SAR, särskilt med tanke på dom misstolkningar som nyligen hänt och diskuterats om SAR skriverier. Klart jag inte tror att du menar att förbjuda test läsningar på SAR, trodde du det så får jag be om ursäkt.


SAR visar tyvärr ofta enklare autofokus tester på singelpersoner som springer utan att störas av andra hinder, så nog behöver man tänka på hur testet är utformat. Personligen väntar jag på att Martin Agfors skall få tillfälle att testa kameran.

Jag har inte skrivit en rad om SAR, utan om tester av Sony Artisans vilket är något helt annat. Om du ska försöka tolka det jag skriver kan du åtminstone försöka läsa vad jag faktiskt skriver ;)
 

Bengf

Aktiv medlem
Jag har inte skrivit en rad om SAR, utan om tester av Sony Artisans vilket är något helt annat. Om du ska försöka tolka det jag skriver kan du åtminstone försöka läsa vad jag faktiskt skriver ;)
Ja, Sony Artisan är annars ofta med på just SAR, sajten sprider inte enbart rykten för att den kallas SAR, där förekommer även information om andra märken, senast hade dom med någon Spansk test firma som jämförde högpresterande autofokus med DSLR kamera och jämförde med A9, den testen tog jag med en nypa salt.


Påståendena om försäljningen av Sonysensorer som diskuterats livligt ett tag, såg jag först på SAR. trodde den felaktiga informationen kom först där i från, dementin kom väl där i från i alla fall.
 
ANNONS