Annons

Epson stylus pro 3880 - pappersproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

PatrikHedljung

Ny medlem
Känner någon igen problemet med att skrivaren bara skickar igenom papperet utan att printa och därefter ge felmeddelandet "Paper error, load paper"? Försöker skriva ut på ett Canson Infinity på bakre manuella pappersmataren.

Jag har läst i massa forum och folk verkar haft samma problem med lösningen att fortsätta försöka och att det är viktigt att hålla papperet rakt.

Nu har jag provat säkert 50 gånger - det kan ju inte vara meningen ... ?

Någon som har något experttips?
 

elgenper

Aktiv medlem
Nja, "experttips" vill jag inte utge mig för att kunna ge, men min 3800 gör så emellanåt. Felet verkar vara beläggning på några gummivalsar som griper papperet och matar det till startläget. Då brukar det hjälpa att ta ett vanligt kopiatorpapper och fukta litegrann med isopropylalkohol och sen skicka igenom skrivaren ett par gånger. Avsluta sen med ett torrt papper; sen brukar det fungera igen. Se bara upp så inte det första papperet blir så blött att det går sönder inne i skrivaren; då blir det troligen jobbigt på allvar....
 

frwe

Aktiv medlem
Känns igen. Särskilt när jag skriver ut på canvas i bakre facket. Jag har en bomullshandske med litet gummipluttar på insidan fingrarna som jag hjälper pappret med precis när skrivaren tar tag. Det verkar som det blir problem om pappret är skuret litet snett också. /Frode
 
ANNONS