Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Redigeringshistorik lightroom CC

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon som kan hjälpa mig att luska ur hur man får fram redigeringshistoriken när man arbetar med en bild i lightroom CC ?

Hittar verkligen inte.. använt lightroom 5 innan och då har historiken tydligt legat bredvid bilden så man kan hoppa tillbaka vart man vill om man ångrar några drag. Det finns väl??
Tacksam för hjälp 😊
 

MatsAx

Medlem
Någon som kan hjälpa mig att luska ur hur man får fram redigeringshistoriken när man arbetar med en bild i lightroom CC ?

Hittar verkligen inte.. använt lightroom 5 innan och då har historiken tydligt legat bredvid bilden så man kan hoppa tillbaka vart man vill om man ångrar några drag. Det finns väl??
Tacksam för hjälp 😊
I framkallarmodulen finns det till vänster något som heter "Händelser" Klicka på den pilen så kommer aktiviteterna för aktuell bild upp i kronologisk ordning.
/MA
 
I framkallarmodulen finns det till vänster något som heter "Händelser" Klicka på den pilen så kommer aktiviteterna för aktuell bild upp i kronologisk ordning.
/MA
Tack för svar 😊 dock hittar jag inte ens framkallamodulen 🙈 blir tokig.. bör nämna att jag nu kör en veckas testperiod, men händelser måste väl finnas?
Kan redigera bilderna men är ändå inte i framkallamodulen som jag ser🤔🤔
 

Ventures

Aktiv medlem
Tack för svar dock hittar jag inte ens framkallamodulen blir tokig.. bör nämna att jag nu kör en veckas testperiod, men händelser måste väl finnas?
Kan redigera bilderna men är ändå inte i framkallamodulen som jag ser
Jag har inte CC men det borde gå att hitta om du går in på "fönster" högst upp och väljer framkalla.
Kortkommando Ctrl+alt+2.
 
Jag har inte CC men det borde gå att hitta om du går in på "fönster" högst upp och väljer framkalla.
Kortkommando Ctrl+alt+2.
Tack för tips! Men när jag gör det kortkommandon så gav jag bilden 2 stjärnor haha.. så skumt alltså... Är det CC som är konstigt eller min provversion? Fattar inget
 

AWid

Aktiv medlem
Ja den ser annorlunda ut. Jag har 6.14 och windows så det är åtminsTone två saker som skiljer.
Cecilia (TS) tycks ha nya LR CC medan du har det som numer heter LR Clasic CC . Det är två olika program. Tyvärr kan jag inte hjälpa till eftersom jag inte kör LR CC (utan bara gamla LR 6.14), men det finns en hel del tutorials på YouTube och på Adobes hemsida.
 
ANNONS