Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver hjälp med iMovie- går ej att exportera ut filmen,

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassofus

Aktiv medlem
nu har jag suttit och redigerat ihop en liten film. När jag sen ska exportera ut den från iMovie så klickar jag uppe till höger som vanligt och väljer "fil"

då kommer det bara upp ett felmeddelande där det står
"Det här objektet kan inte delas så länge det fortfarande refererar till medier på kameran."

på vissa av klippen finns en liten symbol (kamerasymbol)

Matar jag ut minneskortet från datorn så blir dessa klipp svartlackerade med ett stort frågetecken på.

har testat att rederi alla filer och importerat alla klipp från minneskortet igen. Men det hjälper inte.

Någon som vet hur jag gör för att fixa detta?
 

Bilagor

Erik Normark

Aktiv medlem
Jag har inte råkat ut för detta problem själv så jag har ingen klar lösning, men jag läste nånstans om en som hade samma problem och valde då 'Bio' i dela-menyn. När "Biofilmen" var skapad så klickade han och drog den till skrivbordet, vilket tydligen funkade för honom. Fråga mig inte hur detta funkar, men kan ju vara värt att testa iallafall :)

I övrigt kan det nog vara klokt att ha för vana att mata ut kameran/minneskortet före man börjar redigera filmen, så blir det mindre risk för förvirring med filerna i imovie.
 
ANNONS