Annons

Peak Design - Gratis utbyte av Anchors!

Produkter
(logga in för att koppla)

Astroscapist

Aktiv medlem
När jag valde mellan V3 och V2 så valde jag V2 pga jag inte litade ett dugg på den tunnare designen. Tur man valde rätt.
Tycker att 7st incidenter av 1 miljon sålda är en väldigt låg siffra så det PD gör nu med att ersätta alla som köpt V3 att vara fantastiskt. Bra företagsanda.

/Stefan
 

ducedo

Aktiv medlem
Tack för tipset. Var i kontakt med Peak Design och paketen kommer skickas ut från Storbritannien så man borde inte behöva oroa sig över Postnords nya avgifter och svarta hål.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Hade ingen aning om att detta var en så stor produkt, vad använder ni dessa till?
Förslagsvis till att montera fast tillhörande kameraremmar från samma tillverkare. Tänk snabbplatta till kamerastativ fast för kameraremmar. Har man deras platta monterad under kameran så kan man också byta mellan "traditionell" rem och något mer slingliknande genom att flytta ena änden från den vanliga öglan till plattan under kameran. De har säkert klipp på Youtube som visar hur remmarna fungerar.
 

iSolen.se

Guest
Förslagsvis till att montera fast tillhörande kameraremmar från samma tillverkare. Tänk snabbplatta till kamerastativ fast för kameraremmar. Har man deras platta monterad under kameran så kan man också byta mellan "traditionell" rem och något mer slingliknande genom att flytta ena änden från den vanliga öglan till plattan under kameran. De har säkert klipp på Youtube som visar hur remmarna fungerar.
Intressant, hade en sån snabbkoppling tidigare men slutade, litade inte 100% på den.
 

Polar300

Aktiv medlem
Intressant, hade en sån snabbkoppling tidigare men slutade, litade inte 100% på den.
Har du en version med tjock tätflätad flerskiktsögla (antingen v2 eller den nya bekvämare v4) så är de hur säkra som helst. Brottgränsen är angiven som större än 90 kg per snabbkoppling.
 

PFH

Avslutat medlemskap
Fyllde i deras formulär om ersättningsöglor i måndags, fick 8 nya i dag fredag. Snabbt expedierat av PeakDesign.
 

ducedo

Aktiv medlem
Lägligt nog så kör CDON just nu 30% på bl.a. Peak Design med rabattkoden xY9m6FrE.

Erbjudandet gäller t o m 2018.07.31 och kan endast användas vid ett köptillfälle. Observera att koden inte kan kombineras med andra rabattkoder eller erbjudanden och att den inte går att registrera i efterhand.
Själv så har jag inte lyckats fastna för dem. Idén är god men jag tycker att det blir lite klumpigare än ett vanligt band och det går nog att räkna på en hand hur många gånger jag dragit nytta av det.
 
Superbra gjort av dom tycker jag. Beställde en hel drös för att ersätta alla av fel version som jag har.
Kan nog räkna många av mina Peak Design produkter som de bästa foto-relaterade köpen jag gjort.
Både remmarna, men framförallt Capture Pro är helt fantastiska.
 

Polar300

Aktiv medlem
Jag beställde mina ny v4:eek:r den 9/6 - och idag 15/6 låg en Jiffypåse i brevlådan med de nya.
Postat från Storbritannien, så inga problem alls med varken Postnord, Tullen eller Magdalena... Utomordentlig kundvård! 7 skador på massor (1 miljon+ ?) av levererade v3:eek:r - och de erbjuder ett helt fritt byte till v4:eek:r. Det är att stå upp för sin filosofi! Guldstjärna.
/Odd
 
ANNONS