Annons

Köpråd skärm 27-34" - bildredigering/CAD etc

Produkter
(logga in för att koppla)

jonted

Medlem
Hej,

Söker lite råd då jag behöver köpa ny skärm. Förmodligen försöker jag få in alldeles för mycket i en skärm men försöker hitta bästa möjliga mellanväg.

Det jag har som krav är att det är minst 27" och max 34". Upplösning på minst 2560*1440 men även 4K kan vara intressant och ultra-wide om det skulle vara fördelaktigt.

Skärmen kommer användas av mig till arbete och på fritiden bildredigering (hobby). Min sambo kommer även använda skärmen i skolsyfte med bl.a. Photoshop och CAD där de på sikt kommer behöva printa en hel del.

Min tanke här är att 100 % Adobe RGB därför är lämpligt men hur viktigt är det egentligen?

Skärmen kommer endast användas med laptops och USB-C hade därför varit optimalt men även det begränsar utbudet rejält.

Prisläge: 4-8k

Jag är fullt medveten om att det inte går att få allt (utan att gå upp rejält i pris) så jag undrar helt enkelt vad ni tycker man bör prioritera och varför.

Kan väl tillägga att jag bl.a. tittat på bl.a.:
1. Dell UltraSharp UP2716D - Saknar USB C - 2k skärm
2. Philips 328P6AUBREB - 2K och har det mesta - verkar enl. recensioner vara väldigt ojämn dock med mörka kanter och ljusstark i mitten
3. LG 27UD88-W - 4K - USB C - Dock inte 100% adobe RGB


Stort tack på förhand!
 

xQubeZ

Aktiv medlem
Av de tre du har där skulle jag välja Dell:en. 100% adobe RGB är ett smart val för bildredigering.

Har personligen aldrig gillat Philips. Har haft problem med deras produkter så håller mig borta. Kan ha ändrats men tror att Dell är ett säkrare kort ändå.
 
ANNONS