Annons

Båtbilder från ovan någon?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kustbo

Aktiv medlem
Har ett problem och hoppas att några vänliga FS medlemmar kan hjälpa mig med att lösa det.

Jag håller div båtlivsutbildningar på ett studieförbund och i dessa kurser skulle jag behöva några bilder på olika båtar från småbåtar till lite större typ "Finlandsfärja" eller annat större fartyg, syftet är att jag ska skriva ut dem i olika storlek från ca 10-15cm i längd och montera dessa på modellbåtar i trä som ska användas på en Whiteboard i pedagogiskt syfte.

Jag har letat igenom alla mina bilder på båtar och det är många men jag har dessvärre inga bilder ur fågelperspektiv vilket är vad jag behöver för detta så att när båtmodellen sitter på tavlan så ska man se bilden på båten ovanifrån och sedan ska hoppeligen eleverna lära sig tex väjningsregler mm ;-)

Så är det några här som har bilder som skulle kunna funka och kan tänka sig låta mig använda dem det rör sig om 3-4 st som jag behöver och det skulle vara till nytta för mitt utbildande så vore tacksam och någon vill och kan bidra med några bilder.

Tack på förhand
 

Kustbo

Aktiv medlem
Bildgoogla "ship from above" eller "boat from above". Så kan du nog hitta något användbart.
Mmmm började där och hittade massor men det är antingen lågupplösta eller så stockphoton med vattenstämplar och de ska ju skrivas ut om än inte stora saker men iaf vill ha dem snygga ändå, men får göra nya sök få se vad som dyker upp.
 

HansG

Medlem
Måste det vara foton?

Jag känner mig hyggligt säker på att få, om ens någon, av eleverna skulle känna igen Birka Princess eller någon annan finlandsfärja, sedd rakt ovanifrån.

Det viktiga borde väl vara att eleverna kan se åt vilket håll respektive fartyg rör sig och att det sitter en grön lampa på styrbords (?) sida, en röd på den andra och en vit i aktern?
Dvs en enkel teckning borde vara tillräcklig.

/Hans
 

Kustbo

Aktiv medlem
Nja en egen drönare hade ju varit kul på fler sätt men det lär inte funka och så är ju de flesta småbåtarna på land nu och ett bra tag framåt men tanken har slagit mig men föll pga ovan.

Kosta lite kan det göra men jag har ingen stor budget och kommer att göra modeller och annat själv för att hålla ner kostnaderna men visst kan jag betala en vettig peng för några lämpliga bilder.

Rent krasst skulle säkert tecknade "bilder" funka och jag hade såna förut men någon klåfingrig person ville tydligen ha dessa till något så nu måste jag ordna nya och då tänkte jag att det kunde vara kul med foton och färg men som sagt det lär funka utan med bara en ide jag fick som kändes kul så vi får se var det landar.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Jag känner mig hyggligt säker på att få, om ens någon, av eleverna skulle känna igen Birka Princess eller någon annan finlandsfärja, sedd rakt ovanifrån.

Det viktiga borde väl vara att eleverna kan se åt vilket håll respektive fartyg rör sig och att det sitter en grön lampa på styrbords (?) sida, en röd på den andra och en vit i aktern?
Dvs en enkel teckning borde vara tillräcklig.

/Hans
Samt vinklarna för när man ser respektive lanterna.
 

Sam DSOTM

Avslutat medlemskap
Kosta lite kan det göra men jag har ingen stor budget och kommer att göra modeller och annat själv för att hålla ner kostnaderna men visst kan jag betala en vettig peng för några lämpliga bilder.
Stock photos brukar väl inte vara så dyra om du inte vill ha exklusiva rättigheter? Har du kollat vad bilderna skulle kosta att få använda utan vattenmärke?
 
ANNONS