Annons

Kowa TP-556 kombo, tub - objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Astacus

Aktiv medlem
Såg att Cyberphoto just nu har bra pris på rubricerade optik och blir lite nyfiken.
Tänkte mig användning på en Olympus OMD M1 för att få hjälp av huset med stabiliseringen.
Cyberphoto är ju närmast lyriska i sin test och jag undrar om någon testat. Lätt och smidigt, användning även som tub, bra bildkvalitet. Låter ju helt idealiskt men optiken är lite anonym, finns inte jättemycket info på nätet.
Alltså, någon som vet mer om detta och gärna har praktisk erfarenhet?
(Har sökt i Fotosidans forum men inte fått någon träff)
 

PMD

Aktiv medlem
Jag har inte provat, men en stor nackdel för en del fotografer är att objektivet saknar autofokus.
 

Astacus

Aktiv medlem
Jag har inte provat, men en stor nackdel för en del fotografer är att objektivet saknar autofokus.
Tack för svar!
Jo, det är såklart sant men jag tycker att focus peaking funkar bra, åtminstone för relativt stillastående objekt.
Men CyberPhoto skriver:
"Bildkvalitén är rent ut sagt fantastisk och denna optik tillhör de absolut skarpaste objektiven jag testat hittills".
Och då undrar jag om någon som använt objektivet har samma intryck. Med tanke på objektivets pris är det ju i så fall mycket intressant . Inte billigt direkt men jämfört med andra supertelen så är det ju helt andra pengar.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag är lika nyfiken som du! :)

Men jag är nog mer tveksam än du eftersom jag vill kunna fotografera flygande fåglar. Utan AF är det rätt svårt med ett ganska stort och tungt objektiv.
 
ANNONS