Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med Eizo 2331

Produkter
(logga in för att koppla)

Paulo

Aktiv medlem
Hej! Skulle just kalibrera min skärm , eizo 2331, med en Spyder 3 .
Spydern mäter upp ljusstyrkan till endast 83 cm/m och vill att jag ska höja till 120. Det finns inte mycket kvar att höja När jag skruvar upp ljusstyrkan till max mäter spydern upp värdet till 90.
Min fråga är om skärmar kan tappa i ljushet så att säga. Skärmen har ca 6 -7 år på nacken Eller är det spydern som trillskas? Den är äldre än skärmen

Tacksam för svar!

Vänligen / Paulo
 

stefohl

Aktiv medlem
.
Min fråga är om skärmar kan tappa i ljushet så att säga. Skärmen har ca 6 -7 år på nacken Eller är det spydern som trillskas? Den är äldre än skärmen

Vänligen / Paulo
Svårt att svara på. Skärmar tappar i ljusstyrka ju äldre de blir, samtidigt har jag rätt dåliga erfarenheter av gamla kalibratorer, både Spyder och i1 Display. Den senaste generationen är mycket mer stabila över tiden.

Stefan
 

Paulo

Aktiv medlem
Svårt att svara på. Skärmar tappar i ljusstyrka ju äldre de blir, samtidigt har jag rätt dåliga erfarenheter av gamla kalibratorer, både Spyder och i1 Display. Den senaste generationen är mycket mer stabila över tiden.

Stefan
Tack för svar. Skärmen har gått 15000 timmar. Enligt Eizo support börjar skärmarna med lysrör tappa i ljusstyrka vid så många timmar. Får kanske testa med nyare kalibrator men förmodligen köpa ny skärm.
Vänligen / Paulo
 
ANNONS