Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Journalistik

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Alf har en spaning om att han tror att vi skriver texter på beställning från tillverkare och att vi gör det i det fördolda. Jag har raderat de OT-inläggen under artikeln så kan diskussionen tas här istället. Artikeln det gällde var http://www.fotosidan.se/cldoc/fotografer/serkan-g-nes-har-motiven-inpa.htm.

Jag har svarat att det inte finns en chans att vi skulle skriva texter på beställning eller mot betalning som tillverkarna kan ha åsikter om innehåll mm. Det funkar helt enkelt inte så. Vi och branschen vill inte ha en sån relation till varandra och det skulle inte heller gagna varken affären eller branschen att sitta i knäet på varandra.
 

MattiasL

Aktiv medlem
Jag kan som frilans, bland annat för Fotosidan, intyga att jag aldrig någonsin fått någon uppmaning att skriva något särskilt om någon utrustning. Fotosidans läsare brukar, vad jag förstår, uppskatta att få veta lite grann om hur folk jobbar rent tekniskt, och där ingår ju val av utrustning. I artikeln ifråga är ju allt helt transparent. Serkan har ett samarbete med Fuji, Lundhags och Blå Band, och det redogörs helt sakligt för det. Inga hemligheter och inga konstigheter.
 

afe

Aktiv medlem
Samma sak antyds lite då och då i forumen, när vissa märkesfanatiker känner sig illa behandlade. "Mitt märke får alltid sämre omdömen än konkurrenterna i svenska tester i allmänhet och Fotosidan i synnerhet" - detta oavsett vilket märke det handlar om :)

Eftersom alla läger hävdar samma sak torde det vara uppenbart att det är rent trams ...
 

martinot

Aktiv medlem
Samma sak antyds lite då och då i forumen, när vissa märkesfanatiker känner sig illa behandlade. "Mitt märke får alltid sämre omdömen än konkurrenterna i svenska tester i allmänhet och Fotosidan i synnerhet" - detta oavsett vilket märke det handlar om :)

Eftersom alla läger hävdar samma sak torde det vara uppenbart att det är rent trams ...
Ibland har de tom. lidit av åratalal förtryck och missförstånd av både kamerapress och allmänheten i stort.

Rena rama konspirationen av er som jobbar inom press och på mediasidor.
 
ANNONS