Annons

E-shop Bildlösningar

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,
Jag undrar om någon har erfarenhet av att ha e-handelslösning som gör det lättare för kunder att handla bilder. Jag fotar bla förskolebaroch skulle vilja ha som en webshop. Jag har sett att Jarocka finns, men då är man lite knuten till dem, så jag skulle vilja ha bara själva e-shoplösningen.
Har letat på nätet men inte funnit något, kanske söker jag på fel ord...
Har du erfarenhet eller ett bra och billigt tips?
Hälsningar Åza
 

atotowi

Aktiv medlem
Det finns en mängd lösningar beroend på vad du vill uppnå. Allt från lösningar där du hanterar betsällning_/betalning till de med komplett leverans av printade bilder.

En sammaställning iofs inte för Sverige men de flesta lösningar funkar oavsett land.
https://www.shutterbuggs.com/top-16-ecommerce-solutions-professional-photographers/

Eller om du har en hemsida idag och vill lägga till en e-Shop på egen sida så finns rätt många såna lösningar men de kräver ofta lite mer "handpåläggning".
 
Hej ,
tack för svar =) Jo, tanken är att den skall ligga på min egen hemsida. Har du någon länk / söktips var jag itutar dessa lösningar? Är de särskilt för fotografer eller hittar jag dem som webshoplösningar i allmänt?
 

atotowi

Aktiv medlem
Det beror delvis på vad din hemsida är byggd på för platform dvs om det är t ex wordpress.
Sen får man väl tänka igenom vilka önskemål/krav man har t ex att kunder ska logga in och se vissa bilder. Om det ska finnas koppling t ex printshop eller om man nöjer sig med betlningslösning och e-Post beställning.

Sen kan man nog gogla upp lite olika alternativ.

Eller så väljer man ett mer färdigt paket som har alla funktionerna som en hostad lösning t ex smugmug.
 
ANNONS