Annons

Hur i hela fridens namn gör jag ett sådant här bildspel?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonn Nilsson

Aktiv medlem
Möjligt är det säkert, har dock inte använt iMovie så har inte koll där, frågar du om hur man videoredigerar och skapar animationer osv osv är det nog fel ställe att fråga.. kolla på youtube.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Möjligt är det säkert, har dock inte använt iMovie så har inte koll där, frågar du om hur man videoredigerar och skapar animationer osv osv är det nog fel ställe att fråga.. kolla på youtube.
så varför svarar du alls då om du inte vet?
onödigt att kasta ur sig svar som "Vilket videoredigeringsprogram som helst" när du bevisligen inte har någon aning.

Man MÅSTE inte svara på föorumsfrågor ;)
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Visst kan man göra det i PP/AE. Jag kan för lite av AE för att ro iland det.

Meeen alltså i detta fallet så har han ngn slags mall där han tar in en bild o markerar en yta, sen plockas den ytan in av en hand. Ganska avancerat i mina ögon men säkert lätt med rätt verktyg.
Att få bilden o skaka till är väldigt lätt i ett videoredigeringsprogram.

Personligen så skulle jag tröttna på effektsökeriet om bildspelet blev längre än ca 10 min.
 

Jonn Nilsson

Aktiv medlem
"bevisligen"...

Jag uttryckte mig så för att min erfarenhet av flertalet mjukvaror simpla såväl som avancerade säger att det som krävs för att göra ett sånt bildspel du länkade inte är något särskilt komplicerat. Hur Exakt just det som är i videon går att göra med vilket program som helst går väl att diskutera men nu snackar jag överlag den typen av animationer. Finns väl ett fåtal undantag som typ.. windows movie maker.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Visst kan man göra det i PP/AE. Jag kan för lite av AE för att ro iland det.

Meeen alltså i detta fallet så har han ngn slags mall där han tar in en bild o markerar en yta, sen plockas den ytan in av en hand. Ganska avancerat i mina ögon men säkert lätt med rätt verktyg.
Att få bilden o skaka till är väldigt lätt i ett videoredigeringsprogram.

Personligen så skulle jag tröttna på effektsökeriet om bildspelet blev längre än ca 10 min.

det är ju också att handen lägger kortet över en större bild, som är samma bild som på kortet, och det lilla kortet placeras så det stämmer in på det stora (om du förstår vad du menar)

Har svårt att tro att man kan göra allt detta i ett valfritt redigeringsprogram.

kanske det är gjort i illustratör eller after effects eller något sånt?
 

andreassofus

Aktiv medlem
"bevisligen"...

Jag uttryckte mig så för att min erfarenhet av flertalet mjukvaror simpla såväl som avancerade säger att det som krävs för att göra ett sånt bildspel du länkade inte är något särskilt komplicerat. Hur Exakt just det som är i videon går att göra med vilket program som helst går väl att diskutera men nu snackar jag överlag den typen av animationer. Finns väl ett fåtal undantag som typ.. windows movie maker.
kan inte du slänga ihop ett sådant och visa oss då? om det är så enkelt. För mig ser det jättesvårt ut.
 

Smw

Aktiv medlem
detta var lite fränt tycker jag. men hur bär man sig åt måntro? är det manuellt gjort i något program eller finns det en färdig mall liksom där man bara laddar in sina bilder och sen sköter programmet resten?

någon som har en aning?

bildspelet börjar 50 sek in i filmen.
https://www.youtube.com/watch?v=ktM7qIgOG7U&t=734s
Hej !
Det här började jag titta på, 2D varianten är fri, tillsammans med
Ligthworks.

https://www.blackmagicdesign.com/products/fusion
https://www.lwks.com/


Det blir säkert X * Y overkill, men resan är säkert värd det .


( Jag kom "bara" till Lwks )


//MW
 
ANNONS