Annons

Bindningstider Creative Cloud

Produkter
(logga in för att koppla)

Lasseman2

Aktiv medlem
Hoppas det är i rätt ställe jag ställt frågan.

Har en Creative cloud prenumeration för LR/CS och funderar på att även ta Premiere pro.

Om jag väljer Årsplan med Månadsbetalning kan jag då säga upp detta när som helst? Hittar inte någon bra definition på hur lång "bindningstiden är för denna plan.
 

Lasseman2

Aktiv medlem
Då har vi samma tolkning du och jag. Problemet är att jag fick ett mycket "positivare" svar från chatten hos Adobe.
Tack för din tid.
 

Lashis

Medlem
Då har vi samma tolkning du och jag. Problemet är att jag fick ett mycket "positivare" svar från chatten hos Adobe.
Tack för din tid.
Tänkte precis svara just det, ta kontakt med dem.
Jag hade något jox med dem när jag bytte prenumeration, vilket de löste när jag tog kontakt med dem. Kul att de löste det för dig också.
 

Lasseman2

Aktiv medlem
jag har inte startat någon prenumeration ännu, för en gångs skull var jag proaktiv och chattade först men när jag läser det finstilta så tror jag att det är svårare att säga upp en månadsplan utan att behöva betala "resterande" avgift. Baserat på den 14 dagars regel som nämns i första svaret.

Tack för att du tog dig tid att svara.
 

matlep

Aktiv medlem
Jag tycker att det är intressant att Adobe inte pratar så mycket om att dom tar ut en årsavgift. De pratar mest om hur mycket det kostar per månad. Att det kostar 50% av årsavgiften om man väljer att säga upp sitt abonnemang under året står det inget om. Jag har illafall inte hittat det när jag har letat.
 

Lashis

Medlem
Jag tycker att det är intressant att Adobe inte pratar så mycket om att dom tar ut en årsavgift. De pratar mest om hur mycket det kostar per månad. Att det kostar 50% av årsavgiften om man väljer att säga upp sitt abonnemang under året står det inget om. Jag har illafall inte hittat det när jag har letat.
Jag tycker ändå att de är rätt tydliga när de skriver "årsplan med månadsbetalning". Sen ska man ju ändå alltid läsa finstilta villkor, så även med stora bjässar som Adobe.
 

Lasseman2

Aktiv medlem
Årsplan är inte problemet, problemet är att det INTE framgår vilken bindningstid som avses.

Men du har helt rätt om att läsa det finstilta
 

Lashis

Medlem
Årsplan är inte problemet, problemet är att det INTE framgår vilken bindningstid som avses.

Men du har helt rätt om att läsa det finstilta
Missförstår vi varandra?
Jag ser årsplan som det samma som 12 månaders bindningstid, men man betalar per månad. När man beställer kan man välja att antingen betala per månad eller per år. Om man väljer att bryta detta så måste man in och läsa villkor, som alla andra ställen, förmodligen likadant på ditt mobilabonnemang.

Jag ser inte någon konstighet med att man inte skyltar med avgifter om ifall att man vill bryta avtalet.
 

Lasseman2

Aktiv medlem
Missförstår vi varandra?
Jag ser årsplan som det samma som 12 månaders bindningstid, men man betalar per månad. När man beställer kan man välja att antingen betala per månad eller per år. Om man väljer att bryta detta så måste man in och läsa villkor, som alla andra ställen, förmodligen likadant på ditt mobilabonnemang.

Jag ser inte någon konstighet med att man inte skyltar med avgifter om ifall att man vill bryta avtalet.
Nej, jag är helt införstådd i vad du avser och håller med dig i det uppenbara kring en årsplan. Men på chatten med Adobe sade han som jag pratade med att jag kunde när som helst byta "plan" det vara bara att kontakta dem och säga upp avtalet när som helst.

Det han glömde att tala om för mig och som inte framgår på webben är bindningstiden. Men det finns ju månads abonnemang så jag ser det som en annan möjlighet.

Tack igen för dina svar.
 

Lasseman2

Aktiv medlem
jag har hört om nåt sådant också men om man läser så har ju faktiskt Adobe rätt till 50% av kostnaden.

Jag har sparat chatten då man får den som E-post men jag ska kolla en gång till med dem innan jag slår till.

Tack för att du tog dig tid att svara
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Nej, jag är helt införstådd i vad du avser och håller med dig i det uppenbara kring en årsplan. Men på chatten med Adobe sade han som jag pratade med att jag kunde när som helst byta "plan" det vara bara att kontakta dem och säga upp avtalet när som helst.

Det han glömde att tala om för mig och som inte framgår på webben är bindningstiden. Men det finns ju månads abonnemang så jag ser det som en annan möjlighet.

Tack igen för dina svar.
Om du med byta "plan" menar att lägga till hyra för mer prylar så är det säkert inga som helst problem att göra när som helst.

Men jag har för mig att det inte går att hyra PP i 2 månader per år. Utan du behöver betala för 50% av helårsvärdet. Men jag hittar inte var jag har läst detta.
 

Lasseman2

Aktiv medlem
Om du med byta "plan" menar att lägga till hyra för mer prylar så är det säkert inga som helst problem att göra när som helst.

Men jag har för mig att det inte går att hyra PP i 2 månader per år. Utan du behöver betala för 50% av helårsvärdet. Men jag hittar inte var jag har läst detta.
Att köpa mer av någon är ju sällan ett problem.
Jag har för mig att man kan hyra månadsvis också men det ska jag kolla vid tillfälle.
Tack för att du svarade
 

JoakimOlsson

Aktiv medlem
Som nog redan skrivits så finns det månadsplan, och årsplan. Årsplanen kan betalas årsvis (full summa) eller månadsvis som delbetalning. Köper du 1år så skulle det väl vara konstigt om man kunde avbryta mitt i. Det är ju egentligen bara en delbetalning vi pratar om om man valt årsplanen. Årsplanen är ju billigare än månadsplanen.
 

Lasseman2

Aktiv medlem
Som nog redan skrivits så finns det månadsplan, och årsplan. Årsplanen kan betalas årsvis (full summa) eller månadsvis som delbetalning. Köper du 1år så skulle det väl vara konstigt om man kunde avbryta mitt i. Det är ju egentligen bara en delbetalning vi pratar om om man valt årsplanen. Årsplanen är ju billigare än månadsplanen.
Tack för ditt svar Joakim
 

Millow

Aktiv medlem
Som nog redan skrivits så finns det månadsplan, och årsplan. Årsplanen kan betalas årsvis (full summa) eller månadsvis som delbetalning. Köper du 1år så skulle det väl vara konstigt om man kunde avbryta mitt i. Det är ju egentligen bara en delbetalning vi pratar om om man valt årsplanen. Årsplanen är ju billigare än månadsplanen.
Älskar att årsplanen förnyas årligen. Vill man säga upp den kommer man debiteras halva kvarvarande tiden, däremot får du inte använda den för den tiden utan sägs upp direkt. Så missar man att den förnyas med en månad så får du betala för iaf ett halvår.

Visst är det upp till en själv att hålla kolla på men det är ju ett bra sätt för dom att få in mycket cash istället för att köra allt per månad utan bindningstid som Netflix, Viaplay osv... :)
 
ANNONS