Annons

Bärbar skrivare.

Produkter
(logga in för att koppla)

Tony johansson

Aktiv medlem
Läste i en annan tråd om en portabel (mini) skrivare (från jag tror det var Canon) som inte kostade så mycket (~1 000-1 200 :- ), och som kunde vara bra att ha med sig (på resande fot) för att kunna skriva ut bilder och ge bort.

Tyvärr missade jag att skriva (!) upp namn och modellbeteckning på den, men ni som vet med er vad jag avser, får gärna skriva några rader och berätta vilken det var (är).
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Tackar för detta, mina herrar, det är precis vad som eftersöktes. Trots att den förefaller vara väldigt käck, så inser jag att det inte är något jag tar med mig i ryggsäcken på en längre resa, den väger trots allt närmare 1kg. Ovidkommande i den inledande frågeställningen, men i alla fall.
 

martinot

Aktiv medlem
Tänkte också föreslå Canon Selphy som är riktigt trevliga små skrivare (har själv funderat på en), men däremot absolut inget som jag skulle rekommendera att bära runt på i en ryggsäck.

För det användningsområdet så finns dock de väldigt små lätta instantskrivarna ifrån Fujifilm (bygger på Instax-teknik, dvs. kemisk film) och ifrån Polaroid (bygger på Zink-teknik, dvs. värme/pigmentbaserad utskrift). De har förutom storleksfördelen även fördelen att vara lite mer robusta än den traditionellt lite känsligare bläckstråletekniken (som Canons Selphy bygger på).
 

stefohl

Aktiv medlem
De har förutom storleksfördelen även fördelen att vara lite mer robusta än den traditionellt lite känsligare bläckstråletekniken (som Canons Selphy bygger på).
Selphy-skrivarna är inte bläckstråleskrivare, de använder sig av sublimeringsteknik, det vill säga att bilden skrivs ut på en film, en färg i taget. Bilden överförs sedan via värme till ett mottagarpapper.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
@ martinot: Kan du länka till en av de skrivare du föreslog ? Google hittar bara denna tråden, när jag skriver instantskrivarna+Fujifilm.
 
ANNONS