Annons

Slitdelar i Canon 1Ds Mark III?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kjär

Medlem
Hej, går och funderar lite här.
Funderar på att köpa ett begagnad 1Ds Mark III, men det har fått bytt slutare vid 300.000 klick och nu har det gått ytterligare 60.000. Frågan är vad slits annars i ett proffskamera?
Mvh Daniel Kjær
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Kanske

Kanske ska du hellre avvakta några månader tills DX II börjat sälja. Då går nog Mark IV ner ytterligare i pris. Redan nu kan man hitta den för ca 14 lax och jag tippar att den kommer sjunka till ca 10 för ett bra ex som inte gått så mycket. Mycket kamera för lite pengar! 6 lax för en trea som gått så mycket är nog trots allt inte ett superfynd även om slutaren är bytt.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Fast 6000:- (är det SEK) är billigt. 6000DKK är väl 7500SEK som är rätt OK. Spegelmekanismen tycks tåla mer än slutaren och skulle jag tro billigare att byta. Så visst, en risk, men bra pris.
 

hbengtsson

Aktiv medlem
På tal om detta - någon som följt marknaden som vet vad ungefärliga riktpriser har varit på begagnade 1Ds mark 3:eek:r på sistone? Går lite i uppgraderingstankar, så tråden fick mig att fundera på vad man kan vänta sig för en med exponeringar under 40 000.

TS: ursäkta temporär trådkapning. MOD: pilla gärna bort inlägget om det inte hör hemma här
 

Kjär

Medlem
Fast 6000:- (är det SEK) är billigt. 6000DKK är väl 7500SEK som är rätt OK. Spegelmekanismen tycks tåla mer än slutaren och skulle jag tro billigare att byta. Så visst, en risk, men bra pris.
Hej alle och tack för Era kommentarer.
Det blir ungefär 6000 SEK, därför jag är lite sugen. Men rädd för att det kan vara så mycket annat som kan krångla ;-)

Mvh Daniel
 

Kjär

Medlem
Hej alle och tack för Era kommentarer.
Det blir ungefär 6000 SEK, därför jag är lite sugen. Men rädd för att det kan vara så mycket annat som kan krångla ;-)

Mvh Daniel


Obs. måste vara FF och har haft 1Ds Mark III och varat nöjd. Tänkte att så småningom ha den som backup till ett 1DX under sommaren..

Men jag har absolut varat nyfiken på 1D Mark IV istället för mitt 40D..

Mvh Daniel
 

Kjär

Medlem
Det är trevligt med respons på min fråga, men finns det kanske några som vet vad där annars slits utöver slutaren? Funderar på att bjuda 4000 danske kronor, alltså runt 5000 kr.
Är det idiotisk med 360.000 klick ?
Kanske bättre att spara dem till ett 1DX ?
Jag har ju trots allt ett 1Ds Mark II med knappt 80.000 klick..

Måste säga jag har lite beslutsångest ;-)

Mvh Daniel
 

Kjär

Medlem
Fast 6000:- (är det SEK) är billigt. 6000DKK är väl 7500SEK som är rätt OK. Spegelmekanismen tycks tåla mer än slutaren och skulle jag tro billigare att byta. Så visst, en risk, men bra pris.
Tack, jag var ganska osäker på spegelmekanismen, hur mycket den tål..
Men vad kostar det att byta?
Priset är 6000 SEK.
Huset ser bra ut, men har lite smårepor på displayen, men annars inga skador.

Mvh Daniel
 

Kjär

Medlem
Tack för alla som har skrivit. Jag valgte att köpa kameran, prutade lite så det blev ett pris på 5700 sek. inkl. ett sd-kort på 16gb.
Mycket förvånad över skicket, enbart lite småmärken.. Så hoppas nu på att ha gjort en bra affär.
Mvh Daniel
 
ANNONS