Annons

Fujifilm X-Pro2

Produkter
(logga in för att koppla)

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Väntans tider!

Jag måste erkänna att jag är intresserad av en kommande XPRO-2! Inte för att jag behöver den men det är mycket lockande med en kamera som är ännu bättre än XPRO-1.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Jag måste erkänna att jag är intresserad av en kommande XPRO-2! Inte för att jag behöver den men det är mycket lockande med en kamera som är ännu bättre än XPRO-1.
Att vi får se skisser på hur den ser ut anser jag vara minst intressant. Dagens X-PRO1 är en utmärkt kamera. Fast den har några svagheter som gör att den inte fungerar till vissa saker.
AF är en av dem. De icke existerande avancerade bilxlösnngrna en annan.
En sensor som håller i kvalité även för ISO över 6400 skulle också sitta fint. De flesta Fuji kameror vill gärna göra nattbilder till dagsljus.

Vi får helt enkelt se vad kameran har att erbjuda.
 

afe

Aktiv medlem
Att vi får se skisser på hur den ser ut anser jag vara minst intressant. Dagens X-PRO1 är en utmärkt kamera. Fast den har några svagheter som gör att den inte fungerar till vissa saker.
AF är en av dem. De icke existerande avancerade bilxlösnngrna en annan.
En sensor som håller i kvalité även för ISO över 6400 skulle också sitta fint. De flesta Fuji kameror vill gärna göra nattbilder till dagsljus.

Vi får helt enkelt se vad kameran har att erbjuda.
Alla kameror gör väl nattbilder till dagsljus om man kör med automatik? Håller med om att de där skisserna är tämligen ointressanta och inte säger så mycket om något.
 

Ludvig_svensk

Aktiv medlem
Mycket förvånande att de fortfarande inte vill bygga en kamera med tilt-skärm. Fasta skärmar börjar kännas lite omodernt, särskilt som konkurrenterna använder sig av skärmar som går att vinkla åt alla håll.
I övrigt så verkar det inte vara några stora rubriker vad gäller kamerans utsida. Hoppas att de har hittat på något roligt på insidan istället! :)
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Alla kameror gör väl nattbilder till dagsljus om man kör med automatik? Håller med om att de där skisserna är tämligen ointressanta och inte säger så mycket om något.
MIn Canon brukar jag kunna lita på exponeringsmätningen även på natten. Den gör bilderna flera steg mörkare än X-PRO1 gör. Så det är stor skillnad. Sällan jag behöver minuskorrigera på Canon. På Fuji får jag oftast ställa ner flera steg.
Rent generellt har 5Ds en ljusmätningen som är oerhört mycket mer pricksäker än den som sitter i X-PR01. Ungefär på samma nivå som 20D var en gång.
 

snap01

Aktiv medlem
MIn Canon brukar jag kunna lita på exponeringsmätningen även på natten. Den gör bilderna flera steg mörkare än X-PRO1 gör. Så det är stor skillnad. Sällan jag behöver minuskorrigera på Canon. På Fuji får jag oftast ställa ner flera steg.
Rent generellt har 5Ds en ljusmätningen som är oerhört mycket mer pricksäker än den som sitter i X-PR01. Ungefär på samma nivå som 20D var en gång.
xt-1 mätare är inga problem med stämmer riktigt bra för det mesta.
 

A Boy Named Erik

Aktiv medlem
Jag är en stor anhängare av Fujifilms kameror och allt som de står för. Har nu sålt alla mina Canonprylar förutom två gamla 5D classic och ett par fasta optik (mest som nostalgi). Jag måste medge att även x-pro2 ser ut att bli en lovande kamera. Idag måste jag dock erkänna att min x-pro1 och x-t1 mest samlar damm till förmån för x100-serien. Det enda som idag skulle kunna få mig till nyinköp är en vädertätad x100. Tills dess kör jag på som om de näst intill vore vädertätade :)
 

Dubbelolle

Aktiv medlem
Kameran vet inte om det är dag eller natt, det är ju bara att dra ner exponeringen, detta är ju inget som skiljer mellan olika kameror, utan helt logiskt, LO
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Nu har Fuji rumors ett rykte om priset på X-PRO2. Runt 17 000 kr omräknat från €.
Troligen kommer priset falla relativt fort efter den första vågen sugna betats av.
Det brukar vara så med Fuji.
Så de som vill vafa först kommer få betala en premium för detta.
De som kan hålla sig i 6 månader kommer säkert få den någon tusenlapp billigare.
 
ANNONS