Annons

Pixinsight

Produkter
(logga in för att koppla)

krämskaft

Aktiv medlem
Som amatör som bara håller på med astrofoto årets mörka månader när det är molnfritt, månen är i nedan, luftfuktigheten inte är för hög, det inte blåser för mycket, det går att komma bort från störande ljus, en sömnfri natt går att planera in och man är på hugget, är det värt att investera i Pixinsight för 230 € för att fixa ett kanonresultat i efterarbetet? Typiskt fotar jag med kameravridare och upp till 600 mm med en Nikon D700. Med LR-DSS-Fitswork-LR och kan få till ett hyggligt resultat ibland. Dock inte alltid repeterbart. Kan man få någon synpunkt från en van användare av Pixinsight!?
 

A.Dent

Aktiv medlem
Som amatör som bara håller på med astrofoto årets mörka månader när det är molnfritt, månen är i nedan, luftfuktigheten inte är för hög, det inte blåser för mycket, det går att komma bort från störande ljus, en sömnfri natt går att planera in och man är på hugget
Det är inte många tillfällen per säsong allt det där stämmer...

Jag skulle tro att du får ett betydligt bättre svar på astronet.se .
 

krämskaft

Aktiv medlem
Jag får krupp på Astronets forum!

Men, jag blir inte insläppt på Astronet. Reggade mig 20/10 och fick då ett mail att mitt konto är inaktiverat och att jag kan börja använda kontot när en administrator aktiverat det. 19/11 var mitt konto fortfarande inte aktiverat. Astronets forumsida hänvisar till att man ska ta kontakt med någon av administratörerna om man har problem med aktivering av konton mm. Men, man kan bara kontakta administratörer om man är inloggad, och det kan man inte vara om ens konto är inaktiverat. Moment 22 alltså. Jag mailade då tillbaks på den mailadress jag fått autromatsvar från när jag reggade mig och frågade om vad problemet är. Det var 19/11. Ett dygn senare frågade jag igen, alltså 20/11. 24/11 hade jag fortfarande inte fått någon som helst respons och googlade då fram namnet på forumansvarig på SAAF, som dessutom står som adminstratör på deras hemsida, visade det sig, och mailade honom. Jag har fortfarande inte fått något svar.

Någon som kan tipsa om hur man får kontakt med någon forumansvarig på SAAF/Astronet och eventuellt kan få sitt konto aktiverat?
 
ANNONS