Annons

Sony HX90 eller vad kan alternativet vara....

Produkter
(logga in för att koppla)

Mirion

Medlem
Tyvärr har min Sony HX20 gått i sönder och jag måste köra en ny kamera, skärmen är helt krackelerad och jag tror den är bortom räddning.

Har haft 4 st Sony Kompaktkamera och varit nöjd förutom den allra först.

Jag har en Nikon D90 som systemkamera och vill ha något alternativ.

Min HX20 har varit kanon, lätt att ha med sig men ändå möjlighet att ställa in det mesta enligt mina önskemål, filmat mycket med den och man har även kunna ta kort samtidigt som man filmat vilket varit kanon.

Blev lite tagen på sängen att jag måste börja titta på ny kompaktkamera och spontant vill jag springa och köpa en ny Sony ex. HX90 men jag tänkte jag slänger ut frågan det finns kanske andra bra alternativ på kompaktkamera i prisklassen 4000 - 4500 kr som ni kan ge tips på
 

Bilagor

Dennis_foto

Aktiv medlem
Jag köpte en HX90 precis när den kom ut. Är väldigt nöjd med den.
Enda konkurrenten jag känner till (kompakt superzoom med EVF) är Panasonic TZ70. Jämför dessa två. Och prova dem!
 

Mirion

Medlem
Ta kort medans man filmar?

Jag köpte en HX90 precis när den kom ut. Är väldigt nöjd med den.
Enda konkurrenten jag känner till (kompakt superzoom med EVF) är Panasonic TZ70. Jämför dessa två. Och prova dem!
Förstår om du är nöjd, kollat på Panasonic oxå, det som jag inte gillar med den som jag antar funkar med HX90 är att ta kort medans man filmar och jag antar att den funktionen fortfarande finns kvar?

Raw-format kan jag ta med min Nikon så det behöver jag inte, det skulle vidvinkel isf, men jag vet inte om jag saknat det så mycket med min HX20....
 
ANNONS