Annons

Nikon D5200

Produkter
(logga in för att koppla)

sasoki

Medlem
Hej!

Har precis köpt en Nikon D5200 och jag är riktigt nöjd med den, tar väldigt snygga bilder. Men något som jag upplever är att knappen för inzoomning sitter lite mera in jämfört med knappen för utzoomning. Det känns som att man behöver trycka lite mer. Är det något som man behöver åtgärda eller är det jag som älskar min kamera lite för mycket.

Tack för alla svar
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Kolla i en butik om du känner ngn skillnad.
Är det skillnad så hör av dig direkt till återförsäljaren. Behöver du skicka in kameran så räkna med att vara av med den i minst 3 veckor.
 

AWid

Aktiv medlem
Hej!

Har precis köpt en Nikon D5200 och jag är riktigt nöjd med den, tar väldigt snygga bilder. Men något som jag upplever är att knappen för inzoomning sitter lite mera in jämfört med knappen för utzoomning. Det känns som att man behöver trycka lite mer. Är det något som man behöver åtgärda eller är det jag som älskar min kamera lite för mycket.

Tack för alla svar
Knappar för zoomen? Vad har du för objektiv? Motorzoom? Är det inte en ring på objektivet du vrider på när du zoomar?
 

AWid

Aktiv medlem
Antar att det är zoom vid bildvisning som avses, dvs + och - knapparna.
Aha - då börjar jag hänga med:) Så här tidigt på dan har hjärnan inte riktigt bootat klart:)
Kollade mina två Nikonhus (dock inget i 5000-serien) och på dessa är det ingen skillnad på + och - knapparna. Så till TS - gör som Erik föreslog i inlägg 2.
 

sasoki

Medlem
Fick möjlighet och byta och även ett bra erbjudande på Nikon D3200. Va tycker ni om den? Är det stor skillnad mellan D3200 och D5200?

Tack för era svar
 
ANNONS