Annons

Inredning i lådor.

Produkter
(logga in för att koppla)

Himma

Medlem
Jag har kommit över en lådhurts som jag tänkte använda som förvaringsställe för min kamerautrustning. För att inte alla grejorna ska fara runt i lådorna när man öppnar och stänger behöver jag fixa någon typ av inredning. Har hört att skumgummi avger gaser så det är väl inget bra alternativ. Är det någon som vet om det går att använda polyetenskum (liggunderlag) eller är det också skadligt för utrustningen. Är det någon som har någon annan bra idé?
Ulf
 

reboot81

Aktiv medlem
Jag har kommit över en lådhurts som jag tänkte använda som förvaringsställe för min kamerautrustning. För att inte alla grejorna ska fara runt i lådorna när man öppnar och stänger behöver jag fixa någon typ av inredning. Har hört att skumgummi avger gaser så det är väl inget bra alternativ. Är det någon som vet om det går att använda polyetenskum (liggunderlag) eller är det också skadligt för utrustningen. Är det någon som har någon annan bra idé?
Ulf
Alulock har en massa proffsprylar.
Sen har du Skumplasten som vad de heter.

-Vilka gaser skulle skumplast avge? Liggunderlag är gjorda för att sova på, jag räknar med att de inte är farliga för människor iaf.
 

mombasa

Aktiv medlem
Man kan göra en hel del med wellpapp i olika tjocklekar och hårdheter. Lätt att jobba med.
 

Cronholm

Aktiv medlem
Jag har kommit över en lådhurts som jag tänkte använda som förvaringsställe för min kamerautrustning. För att inte alla grejorna ska fara runt i lådorna när man öppnar och stänger behöver jag fixa någon typ av inredning. Har hört att skumgummi avger gaser så det är väl inget bra alternativ. Är det någon som vet om det går att använda polyetenskum (liggunderlag) eller är det också skadligt för utrustningen. Är det någon som har någon annan bra idé?
Ulf
Bubbelplast?
 

Tbirder

Aktiv medlem
Jag såg en lösning för objektivförvaring i typ byrålådor en gång som jag tyckte var rätt smart. Killen hade limmat fast objektivlock i botten på lådan så att objektiven stod snyggt organiserade med lagom mellanrum.

Det funkar ju bara med objektiv och är kanske inte direkt det du frågade om, men jag kom att tänka på det när jag läste tråden.

/ Toni

EDIT: För tydlighetens skull: Jag menar alltså bakre objektivlock
 

Jofo05

Aktiv medlem
Jag såg en lösning för objektivförvaring i typ byrålådor en gång som jag tyckte var rätt smart. Killen hade limmat fast objektivlock i botten på lådan så att objektiven stod snyggt organiserade med lagom mellanrum.

Det funkar ju bara med objektiv och är kanske inte direkt det du frågade om, men jag kom att tänka på det när jag läste tråden.

/ Toni

EDIT: För tydlighetens skull: Jag menar alltså bakre objektivlock
Det var ju rätt klyftigt, tack för tipset, kanske kommer till användning nån dag. Förtydligandet var också bra :)
 

Himma

Medlem
Alulock har en massa proffsprylar.
Sen har du Skumplasten som vad de heter.

-Vilka gaser skulle skumplast avge? Liggunderlag är gjorda för att sova på, jag räknar med att de inte är farliga för människor iaf.
Tack för bra länkar. Vad det gäller gaser vet jag inte vilka det handlar om men efter att läst en del på nätet verkar det som att det avges gaser som lägger sig som en hinna på glasen och det känns inte alls trevligt.
Ulf
 

Himma

Medlem
Jag såg en lösning för objektivförvaring i typ byrålådor en gång som jag tyckte var rätt smart. Killen hade limmat fast objektivlock i botten på lådan så att objektiven stod snyggt organiserade med lagom mellanrum.

Det funkar ju bara med objektiv och är kanske inte direkt det du frågade om, men jag kom att tänka på det när jag läste tråden.

/ Toni

EDIT: För tydlighetens skull: Jag menar alltså bakre objektivlock
Intressant lösning men det kommer inte att fungera för min del då lådorna är för låga i förhållande till objektivens längd.
 

hornavan

Aktiv medlem
Jag har kommit över en lådhurts som jag tänkte använda som förvaringsställe för min kamerautrustning. För att inte alla grejorna ska fara runt i lådorna när man öppnar och stänger behöver jag fixa någon typ av inredning. Har hört att skumgummi avger gaser så det är väl inget bra alternativ. Är det någon som vet om det går att använda polyetenskum (liggunderlag) eller är det också skadligt för utrustningen. Är det någon som har någon annan bra idé?
Ulf
Inredningar har en tendens att snabbt bli omodern då utrustningen förändras. Likaså tar den upp stor plats. Jag brukade lägga mina objektiv i de påsar som följer med. Småprylar i plastaskar. Om du lägger en antislip matta i botten så ligger kameror och icke runda stilla.
Numer gör jag inte något av detta då jag kom över ett gigantiskt gammalt kassaskåp för en tusenlapp; mitt kanske bästa köp ever. Inget kommer in😉
 

eskil23

Aktiv medlem
Intressant lösning men det kommer inte att fungera för min del då lådorna är för låga i förhållande till objektivens längd.
Teleobjektiv kan ju vara rätt långa, så varför inte sätta objektivlocken på lådans insida i stället för i botten?

Själv så har jag det mesta av min fotoutrustning packad i en fotoryggsäck på en hylla.
 
ANNONS