Annons

Facebook alternativ

Produkter
(logga in för att koppla)

Bofoto2

Aktiv medlem
Finns det alternativ till Facebook, Google+ o Flickle mm.
Antagligen bör sajterna inte vara från USA. Sjysta villkor efterfrågas!!!
Och även användarvänligt.
 

Snapphane

Aktiv medlem
Jag gillar tanken med app.net . I grunden är det ett ramverk, som du betalar pengar för. Istället för att de tjänar pengar på reklam. Utvecklare kan sen skapa vilken app som helst ovanpå detta.

Du kan då alltså ha tjänster liknande Facebook, Twitter och Instagram med samma konto och vänlista, även om du kanske sorterar vem som ser vad inom de olika tjänsterna. Du kan sen då även byta från Instagram till Instant Gram, utan att förlora någon data.

Men som med alla nya tjänster är det rätt trögstartat. Svårt att få folk att lämna de stora nätverken =)
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Jag gillar tanken med app.net . I grunden är det ett ramverk, som du betalar pengar för. Istället för att de tjänar pengar på reklam. Utvecklare kan sen skapa vilken app som helst ovanpå detta.

Du kan då alltså ha tjänster liknande Facebook, Twitter och Instagram med samma konto och vänlista, även om du kanske sorterar vem som ser vad inom de olika tjänsterna. Du kan sen då även byta från Instagram till Instant Gram, utan att förlora någon data.

Men som med alla nya tjänster är det rätt trögstartat. Svårt att få folk att lämna de stora nätverken =)
Låter intressant, har stått emot påtryckningar att gå med i Facebook i några år. Gick med för ett tag sen, men vill ha nåt som inte har rättigheter att använda det jag visar osv.
Ska kolla upp "app.net.
 

iSolen.se

Guest
Låter intressant, har stått emot påtryckningar att gå med i Facebook i några år. Gick med för ett tag sen, men vill ha nåt som inte har rättigheter att använda det jag visar osv.
Ska kolla upp "app.net.
Även på ett nytt FB på app.net kommer det behövas rättigheter att visa andras bilder och texter inom nätverket.
 

Leaflet

Aktiv medlem
Nu vet jag inte vilket syfte du har, om det bara handlar om att visa upp dina bilder?

För egen del håller jag på att testa Smugmug. En sajt som är helt inriktad mot fotografer och som erbjuder lite olika prenumerationsmodeller. Jag har valt den "rekommenderade" som passar bra för amatörfotografer, kostar 60 dollar, knappt 500 spänn per år. Den är ganska snabb att komma igång med och hittills verkar det fungera bra.

Jag är som sagt bara i början av upplägget och har inte bestämt upplägg på text och bilder. Har bara lagt upp ett galleri än så länge men vill du se på ett ungefär hur det ser ut så finns min sida här;

www.perl.smugmug.com
 

Hoztic

Aktiv medlem
Varför inte bara köpa en domän och lägga den på ett billigt webhotell? Då äger du rubbet, och kan göra precis som du vill. Är du lite ambitiös hackar du ihop en egen inloggning, om du inte vill ha allt publikt.
 

Ola Dyrhill

Aktiv medlem
Instagram då?

Verkar åtminstone mkt svårare att sno bilder därifrån. (jag har försökt)

Fast det blir ju så jäkla smått allting på Instagram
 

iSolen.se

Guest
Instagram då?

Verkar åtminstone mkt svårare att sno bilder därifrån. (jag har försökt)

Fast det blir ju så jäkla smått allting på Instagram
Gillar man inte FB-rättigheterna, ska man nog hålla sig borta från Twitter och de andra stora.

Egen sajt är det som gäller för full koll.

Tom fotosidan måste ha tillstånd att använda dina bilder för att generera sök, tumnaglar, gallerier, pooler etc.
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Fin respons...
Har glömt bort Fotosidans "grupper o klubbar", men när man tittar på aktiviteten där så undrar jag varför det inte händer mer där. Jag är inte så aktiv i fotoklubben, men kan ju ta upp fotosidan på nästa möte.
Och fotosidan är säkert utmärkt att lägga bilder på. Har även en hemsida som ej är aktiverad ...
Facebook o google + kanske är lite baktalade, men...
Sen har jag nyligen sett inlägg om att spränga djur blir godkänt men inte könshår som sticker fram (på Facebook). Om det är sant så blir jag inte förvånad med tanke på dom extremt religiösa i USA.
 
ANNONS