Annons

Crashplan sparar om allt på nytt...

Produkter
(logga in för att koppla)

Mánadís

Aktiv medlem
Jag har en stor mängd filer (över 1 TB) som redan är sparade med hjälp av Crashplan, men sist när jag lade till några nya filer att spara så satte programmet igång att spara om hälften av ALLA filer igen, vilket skulle ta ett antal månader. Det höll på i några dagar för att sedan helt plötsligt säga att det är klart. Jag trodde det blev något fel och klickade på uppdateraknappen och då startade allt om på nytt igen... Enligt programmet så är ca 25 000 filer sparade och kvar är nästan 30 000. Jag tänkte att den kanske inte sparar egentligen utan bara scannar, men har nu sammanlagt låtit det vara igång i säkert ett par veckor och det fortsätter bara.
Det jag sparar är alltså innehållet på en extern hårddisk och det enda jag kan komma på som har hänt är att genvägen till hårddisken bytte från G till H av sig själv (den gör så ibland). Kan det bero på detta? Och vad gör man?
 

Mánadís

Aktiv medlem
Aha, misstänkte att det kunde bero på det. Ska kolla länken, tack! Ja, jag tycker det är lite underligt. Det händer ju inte så ofta, men kanske en gång vart annat år, så det blir ju lite knepigt...
 
ANNONS