Annons

Action och droplet i CC2014

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Jag lyckas inte skapa en droplet med en action som stänger filen efter körning. Jag hade tidigare (i CS6) en droplet som körde en skärpeaction och sedan stängde filen. När jag kallade på denna droplet från Lightroom så kunde jag exportera en massa bilder som fick sin skärpa i PS och sedan sparades och stängdes. Nu har jag uppgraderat till CC2014 och därmed fått göra om en del inställningar. Numera körs min skärpeaction, filen sparas, men stängs inte. Laddar jag på en batch från LR så blir det mååånga filer att stänga om inte systemet havererar först…

Jag har testat att ange både ”spara till mapp” och ”spara och stäng” när jag skapar min droplet. Jag har även lagt in spara och stäng-kommando i min action men bildfilen är lika förb… öppen när makrot är kört. Inga stop eller felmeddelanden, bara en massa öppna filer. Några tips på hur det ska se ut i PS för att filen ska sparas och stängas utan dialogrutor eller bekräftelser?

En lite extrafråga, hur byter man språk i PS CC2014? Passade på att ta svenska vid uppgraderingen, men det var ett misstag…
 
ANNONS