Annons

Teleconverter TCL-X100s

Produkter
(logga in för att koppla)

Janne Ar

Aktiv medlem
Är lite nyfiken på att skaffa teleconvertern till X100s.
Ni som testat, hur blir balansen i kameran. Konvertern väger ju nästan lika mycket som halva kameran.
Hur känslig för motljus och flares blir ekipaget? Lämpligt motljusskydd?
 

ankhare

Medlem
Vart finns den och när kommer den

Är lite nyfiken på att skaffa teleconvertern till X100s.
Ni som testat, hur blir balansen i kameran. Konvertern väger ju nästan lika mycket som halva kameran.
Hur känslig för motljus och flares blir ekipaget? Lämpligt motljusskydd?
Jag skulle också vilja testa/köpa den men den verkar inte finnas till salu någonstans. Är det någon som har information om när den kan tänkas vara i handeln för att faktiskt köpas?
 

Harubla

Aktiv medlem
Är lite nyfiken på att skaffa teleconvertern till X100s.
Ni som testat, hur blir balansen i kameran. Konvertern väger ju nästan lika mycket som halva kameran.
Hur känslig för motljus och flares blir ekipaget? Lämpligt motljusskydd?
Jag har telekonvertern till min X100s. Var i början lite skeptisk till att den är så pass stor.
Men när den väl sitter på kameran blir balansen helt perfekt om du frågar mig.
Fokuserar du på mycket nära håll och kör full öppning blir det ganska soft, men annars märker jag ingen kvalitetsförsämring. Motljusskydd har jag inte, men det borde finnas något gummiskydd man kan skruva på. :)
 

ankhare

Medlem
Jag har telekonvertern till min X100s. Var i början lite skeptisk till att den är så pass stor.
Men när den väl sitter på kameran blir balansen helt perfekt om du frågar mig.
Fokuserar du på mycket nära håll och kör full öppning blir det ganska soft, men annars märker jag ingen kvalitetsförsämring. Motljusskydd har jag inte, men det borde finnas något gummiskydd man kan skruva på. :)
Skönt att höra att den verkar fungera bra. Jag har själv satt upp mig på väntelista hos Cyberphoto och hoppas på en så snar leverans som möjligt då jag skulle behöva den för ett projekt i höst.

Vad följer med på köpet i form av linsskydd etc?
 

Harubla

Aktiv medlem
Skönt att höra att den verkar fungera bra. Jag har själv satt upp mig på väntelista hos Cyberphoto och hoppas på en så snar leverans som möjligt då jag skulle behöva den för ett projekt i höst.

Vad följer med på köpet i form av linsskydd etc?
Till höst borde den absolut komma. :)
Det följer med ett traditionellt linsskydd (inte som det vanliga till X100/s) och en fin förpackning.
 

zingiber

Aktiv medlem
Jag står också lite och väger..

Vidvinkel-adaptern verkar ju helgjuten ur optiskt perspektiv(!). Men tycker inte att den elektriska sökaren håller riktigt måttet på X100. (den utan S iallafall..)
Den här teleadaptern verkar dock fungera bättre tillsammans med den trevliga genomsiktssökaren.

Hur kör ni som har den -- optiskt eller elektriskt..?
Och det allra viktigaste -- vilken färg?! ;)
 

Harubla

Aktiv medlem
Jag står också lite och väger..

Vidvinkel-adaptern verkar ju helgjuten ur optiskt perspektiv(!). Men tycker inte att den elektriska sökaren håller riktigt måttet på X100. (den utan S iallafall..)
Den här teleadaptern verkar dock fungera bättre tillsammans med den trevliga genomsiktssökaren.

Hur kör ni som har den -- optiskt eller elektriskt..?
Och det allra viktigaste -- vilken färg?! ;)
Nu använder jag den visserligen med X100s, men jag använder 90% bara den optiska sökaren tillsammans med teleadaptern.
Byter bara när jag ska fokusera närmare än 1 meter, fokus sätter perfekt nästan varje bild ändå!
 
ANNONS