Annons

Kulhuvud

Produkter
(logga in för att koppla)

DominoDude

Medlem
Någon som har erfarenhet av den ungerska Uniqball UBH45? Jag har ej kunnat hitta någon svensk butik som säljer det eller har information om det. Informationen i övrigt är ensidigt positiv, och det är sällan verkligheten är så bra...
Det ska vara ett kulhuvud i en yttre kula och ryktet säger att den ska klara att fungera på samma sätt som ett gimbal-huvud.
Länkar till oberoende tester, eller info från någon användare av huvudet vore intressant och nyttigt.
 

DominoDude

Medlem
Jisses, va' snabb jag är på att svara då... Sorry!
Är numera ägare till denna. Huvudet är klart kapabelt, men det är lite snårigt att hantera och ställa in, i synnerhet om man inte haft det framme på ett tag och blivit lite rostig i det egna huvudet.

Anledningen till att jag undrade om det fanns i svensk butik var för möjligheten att gå och fingra på den riktiga produkten innan beslut togs. Hade istället några konversationer direkt med Andy R, och efter det så beställde jag den rakt av från tillverkaren.
 

acke

Avslutat medlemskap
Uniqball finns sedan länge att beställa via Cyberphoto, om man inte vill beställa direkt från tillverkaren. Om det skiljer i pris vet jag inte.

 
ANNONS