Annons

A7s

Produkter
(logga in för att koppla)

avlustat_medlemskap180119

Avslutat medlemskap
Idag är det inte 1 april ;-)

A7s ska tydligen släppas på söndag.

Om det är en A7 med bättre AF ala A6000 och bättre video så är det ett givet val känns det som.

/Mats
 

afe

Aktiv medlem
Spännande :)
UPDATE: It’s not a silver A7 :) It’s a “new” camera. UPDATE_2: It’s based on the current A7 but has one unique feature.
Undrar om det är en unik feature som folk rycker på axlarna åt, eller om alla som köpt A7 blir jättearga för att det inte kom från början ...
 

Sabud

Aktiv medlem
Tja vad att säga, skulle det visa sig att det redan kommer hårdvaruuppdateringar av rykande nya A7 / A7r tycker jag det är rent respektlöst av Sony. Glad att jag vänt blicken mot Fujifilm sedan ett tag.

/Stephan
 

Michael f8

Aktiv medlem
Tja vad att säga, skulle det visa sig att det redan kommer hårdvaruuppdateringar av rykande nya A7 / A7r tycker jag det är rent respektlöst av Sony. Glad att jag vänt blicken mot Fujifilm sedan ett tag.

/Stephan
Du vill att utvecklingen stannar av eller går långsammare?


Michael - Som tar sig för pannan -
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Ett sådant problem bör vara enkelt att lösa (det går ju att hitta kameror som passar de flestas önskemål). I det här fallet är det väl bara att köra med Canon eller Nikon...

F.ö. verkar det ju inte handla om en uppgradering i betydelsen ersättning av de befintliga A7-modellerna, utan om en tredje modell.
 

Sabud

Aktiv medlem
Utveckling är en sak, marknadsstrategi en annan. Sorry, är det frågan om uppdatering av en nyligen med `pukor och trumpeter´ releasad kamera (A7) så gillar jag det inte. Om du tycker det är en underlig inställning så var så god;)

/Stephan
 

Monografen

Aktiv medlem
Kul! Det kanske är en FF helt utan sökare?


Själv hade jag väl helst sett att de lade lite mera krut på att få ut fler objektiv, men detta kanske gör att Sigma & Co hostar upp sig en smula också.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Utveckling är en sak, marknadsstrategi en annan. Sorry, är det frågan om uppdatering av en nyligen med `pukor och trumpeter´ releasad kamera (A7) så gillar jag det inte. Om du tycker det är en underlig inställning så var så god;)

/Stephan
Ifall det är mig du syftar på, så har jag inte skrivit att din inställning är underlig.

Återigen: Sorry, det är INTE frågan om en uppdatering av de båda befintliga A7-modellerna (ifall ryktena visar sig vara korrekta).

Varför förvanskar du den information som finns? Jag citerar SAR direkt:
"And it will not replace the A7 or A7r. It’s a brand new Full Frame Emount camera."

Och jag håller absolut inte med dig om att det är respektlöst att lansera nya funktioner/tekniker när de blir tillgängliga. Jag tycker precis tvärtom - det vore respektlöst att sitta och hålla på ny teknik, som kan tänkas vara av intresse för somliga fotografer. För det brukar det ju oftast vara. Det är väl i så fall snarare du som är respektlös mot dessa användare!

Och hur respeklösa är att dator-, mobil-, bil-tillverkare etc.? Hur mycket skäller du på dem? Här tillverkas väl en hel mängd onödiga nya modeller, med enbart smärre kosmetiska skillnader från de tidigare.

Sony har ju t.ex. länge varit det företag som satsat mest på 4k video. Och det har också funnits rykten hela hösten om att de kommer med minst en 4 k FF stillbildskamera. Ifall detta kommer i en A7-variant, så vore detta väl inte precis överraskande, utan snarare synnerligen förväntat? Och menar du verkligen att de skulle hålla inne att implementera denna teknik i en del kameror? De har ju faktiskt själva talat om detta upprepade gånger - inkl. att det kommer i systemkameror som sagt (man kan väl gissa i såväl E- som A-fattning). Du får väl trösta dig med att den sannolikt kommer att kosta en slant mer än A7-kamerorna.
.
 

avlustat_medlemskap180119

Avslutat medlemskap
Det är tydligen 4K Video i den nya kameran!

Om de också har lyckats få med den nya AF-tekniken från A6000 så är det ett rejält lyft.

Sony verkar ha lyft sig ordentligt när det gäller filmningsfunktionerna. Efter att ha läst recensionen på EOSHD.com om video i A6000 så hade jag bestämt mig för denna, men avvaktar nu såklart vad A7s innebär.

Klart att det kan kännas surt om man precis har köpt en modell och tillverkaren släpper en förbättrad modell, men det får man leva med. Absolut inte att de ska hålla inne med nyheter av hänsyn till gamla kunder.

/Mats
 

afe

Aktiv medlem
Det var många som var sura när Nikon släppte D610 också; det är många som blir sura över det mesta :)

Eftersom jag aldrig filmar är en A7s fullständigt ointressant för mig (om det nu är det som är grejjen). Jag kommer köpa en A6000 så klarar jag mig med de objektiv jag redan har, och det är sällan jag har nytta av fullformat ändå ...
 

Skrotfotaren

Avslutat medlemskap
Utvecklingen står INTE still.......................

Utvecklingen på kamerasidan står inte stilla, SONY ska tydligen ha en helt ny generation FF sensorer färdiga (en 32mp sensor bl.a). Det ska bli intressant och se vad A7s blir för nånting och hur den kommer påverka priserna på "gamlingarna", tror snart att vi kan finna nya FF hus under 10.000kr..................................................
 

afe

Aktiv medlem
Utvecklingen på kamerasidan står inte stilla, SONY ska tydligen ha en helt ny generation FF sensorer färdiga (en 32mp sensor bl.a). Det ska bli intressant och se vad A7s blir för nånting och hur den kommer påverka priserna på "gamlingarna", tror snart att vi kan finna nya FF hus under 10.000kr..................................................
Har du äntligen sett ljuset och förstått hur det hänger ihop, efter att du så länge beklagat dig över att Sonys sensorer har alldeles för många pixlar? ;)
 

Bengf

Aktiv medlem
En vanlig A7:a fyller nog sin funktion för flera år framåt, och 4K hur användbar är den i dagsläget, blir nog en del filmning med 1080p en tid framåt med A7s kan jag tro. När jag strimar AVCHD 1080 till TV:n så hackar det ( A77 )

Att det skall ta evigheter innan en fullödig autofokustest skall komma med A6000 om nu A7s får det samma blir allt mera spännande när vi får vänta ännu längre på fulla tester av den.


//Bengt.
 

Bengf

Aktiv medlem
Det är tydligen 4K Video i den nya kameran!

Om de också har lyckats få med den nya AF-tekniken från A6000 så är det ett rejält lyft.

Sony verkar ha lyft sig ordentligt när det gäller filmningsfunktionerna. Efter att ha läst recensionen på EOSHD.com om video i A6000 så hade jag bestämt mig för denna, men avvaktar nu såklart vad A7s innebär.

Klart att det kan kännas surt om man precis har köpt en modell och tillverkaren släpper en förbättrad modell, men det får man leva med. Absolut inte att de ska hålla inne med nyheter av hänsyn till gamla kunder.

/Mats

Ja precis, Nikon släppte nyss en D4s, så vad säger D4-ägare som betalat en cirkus 58000 kr för den.
 

Sabud

Aktiv medlem
Ifall det är mig du syftar på, så har jag inte skrivit att din inställning är underlig.

Återigen: Sorry, det är INTE frågan om en uppdatering av de båda befintliga A7-modellerna (ifall ryktena visar sig vara korrekta).

Varför förvanskar du den information som finns? Jag citerar SAR direkt:
"And it will not replace the A7 or A7r. It’s a brand new Full Frame Emount camera."

Och jag håller absolut inte med dig om att det är respektlöst att lansera nya funktioner/tekniker när de blir tillgängliga. Jag tycker precis tvärtom - det vore respektlöst att sitta och hålla på ny teknik, som kan tänkas vara av intresse för somliga fotografer. För det brukar det ju oftast vara. Det är väl i så fall snarare du som är respektlös mot dessa användare!

Och hur respeklösa är att dator-, mobil-, bil-tillverkare etc.? Hur mycket skäller du på dem? Här tillverkas väl en hel mängd onödiga nya modeller, med enbart smärre kosmetiska skillnader från de tidigare.

Sony har ju t.ex. länge varit det företag som satsat mest på 4k video. Och det har också funnits rykten hela hösten om att de kommer med minst en 4 k FF stillbildskamera. Ifall detta kommer i en A7-variant, så vore detta väl inte precis överraskande, utan snarare synnerligen förväntat? Och menar du verkligen att de skulle hålla inne att implementera denna teknik i en del kameror? De har ju faktiskt själva talat om detta upprepade gånger - inkl. att det kommer i systemkameror som sagt (man kan väl gissa i såväl E- som A-fattning). Du får väl trösta dig med att den sannolikt kommer att kosta en slant mer än A7-kamerorna.
.
Nej, jag syftar inte på dig! Svaret var avsett för Michael-Som tog sig för pannan.

/Stephan
 

Skrotfotaren

Avslutat medlemskap
Har du äntligen sett ljuset och förstått hur det hänger ihop, efter att du så länge beklagat dig över att Sonys sensorer har alldeles för många pixlar? ;)
Det beror på om man fotar i dagsljus eller nattmörker....................har kameror för båda alternativ numera ;-)
 

afe

Aktiv medlem
Klart att det kan kännas surt om man precis har köpt en modell och tillverkaren släpper en förbättrad modell, men det får man leva med. Absolut inte att de ska hålla inne med nyheter av hänsyn till gamla kunder.

/Mats
När D610 släpptes var det annat ljud i skällan ;)

Nu är detta istället ett stlrt svek mot de kunder som köpt D600. Oansvarigt och dåligt av Nikon tycker jag.
Nu vet vi förstås ännu inte exakt hur stora skillnader det är mellan A7 och A7s, men det är nog ganska troligt att det är en del A7-kunder som surnar till.
 
ANNONS