Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon över axeln

Produkter
(logga in för att koppla)

excesslight

Aktiv medlem
Stötte på Tråden-Sony över axeln, som i sin tur är inspirerad av Pentax över axeln vilket är originaltråden av denna sort. Eftersom vi med Nikon kameror ej är välkomna att posta i dessa trådar (av legitima skäl) så tänkte jag istället att följa strömmen och göra en liknande tråd för oss Nikonister!

För att kunna ta ett foto måste vi ha med oss våra kameror, eller hur? Sätt i system att ta med dem! Försök fånga ögonblicken. Dagens kameror är gjorda för att klara av dåligt värder, de håller för att ha dem på axeln. Detta för att du så snabbt som möjligt ska kunna fånga just det där ögonblicket.


Trådregler
• Alla Nikonkameror oavsett om det är en kompaktkamera för 300 eller en fullformatare för 50.000, alla är välkomna.
• Manipulerade, redigerade eller helt processade bilder spelar ingen roll.
• Ej tvång på att beskriva bilder du delar, men när någon frågar hur bilden är tagen och redigerad är det underförstått att man svarar.
• Tråden syftar till att vi, tillsammans blir bättre bildskapare! Vi pratar bilder, kortare utvikningar om specifika inställningar som krävdes för att skapa bilden är tillåtna, men allmänna kameradiskussioner ombeds att ta i andra trådar.
• Kom ihåg! Inga bilder är fula eller fina. Det som räknas är att bilden blev tagen istället för att kameran ligger hemma och dammar!



Då inleder jag med några bilder när jag var på väg hem från universitetet.


.
 

Bilagor

Senast ändrad:

Lothar Marunga

Aktiv medlem
Uppskattad tråd

Som f.d. Pentaxägare tycker jag det skall bli kul. Tror Pentax över axeln är den absolut största tråden på forumet.

lma
 

excesslight

Aktiv medlem
Mitt lila bidrag för dagen...
Kram på Alla hjärtans dag..
Snyggt! Jag gillar temabilder.

Intressant att över 500 personer har gått in i detta foruminlägget men bara du har bidragit med en bild :p Va inte rädda folk! ut och fota och kom tillbaka hit och visa oss! Happy hunting ;)


Här kommer ett nytt kort från min strapats. Jag har mixtrat i LR5 för att få en känsla av att kortet är taget med en analog kamera.
 

Bilagor

sege

Aktiv medlem
Fotograferade lite sämre hötorgskonst ståendes mitt i gata med 2-åring som försökte rymma. Hursomhelst, en Nikon över axeln var det åtminstone. :)
 

Bilagor

Mirc

Aktiv medlem
Det känns lite som att våren är på gång även omdet är misstänkt tidigt. Tog en promenad ner mot strandängarna Roxens västra strand.
 

Bilagor

excesslight

Aktiv medlem
Jag måste säga, det går väldigt trögt här i denna tråden. Är det ingen som tar kort med sina Nikon kameror? eller är det ingen som använder märket? :p

Ut och fota med er och visa världen era bilder!
 

iSolen.se

Guest
Jag måste säga, det går väldigt trögt här i denna tråden. Är det ingen som tar kort med sina Nikon kameror? eller är det ingen som använder märket? :p

Ut och fota med er och visa världen era bilder!
Jomen mina kameror ligger i ide. Vill inte väcka dem förrän vårdagjämningen. Man ska vara försiktig med såna bestar.
 

excesslight

Aktiv medlem
Fick ett ryck att testa lite blomfotografering som jag tycker är svårt..
Snyggt använt av rule of thirds. Jag har heller inte fotograferat blommor så mycket, för mig är det också svårt. men det är det nog med allt i början. ett makro-objektiv känns som ett måste om man riktar sig till blommor skulle jag tro.

Här kommer en bild från idag. Denna clown gör lite ledsen och rädd. Men jag tror den skrämmer mig då clowner ska vara glada och roliga, inte nedstämda och ledsna.
 

Bilagor

ANNONS