Annons

Varning för rhinocamera.se?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dez

Aktiv medlem
Har någon handlat från rhinocamera.se? Vissa varor har ju väldigt bra pris, exv 5D MkIII för 23.200:-
Sidan ser ok ut, och företaget verkar hålla till i Sverige (Göteborg). Men språket lämnar ju en hel del övrigt att önska, vilket inte inger något vidare förtroende.
Vad tror ni?
 

reboot81

Aktiv medlem
Haha, vilket skämt. Inte någonstans står moms nämnt!

rhinocamera.se ägs av en privatperson eller enskild firma, adressen skapades 2013-09-18.
Butikens postadress, Fabriksgatan 7 ligger i ett företagscenter/kontorshotell.

Bolaget har inget org nr på sin hemsida, vilket är ett måste enligt e-handelslagen.

Bolaget ger inga träffar på varken http://se.theshoppingassistant.com/ eller hos Bolagsverket https://snr4.bolagsverket.se/snrgate/startIn.do

Som betalningsalternativ finns ”Retroaktiva betalningar”-

Ser att sidan dykt upp i Dansk, Nederländsk, Tysk, Amerikansk, Nya Zeeländsk(!) tappning, ibland med den Nederländska adressen: Turbinestraat 75, 7556 RB Hengelo.
De finns i totalt 16 länder och har faktiskt levererat kameror... http://www.hellophoto.co.nz/showthread.php?13421-Any-one-use-rhinocamera-co-nz
 

vifra

Aktiv medlem
Jag är skeptiskt. Utdrag ur deras finstilta:

Efter 30 dagar och inuti det första året objektet kan tas direkt till tillverkaren för reparation eller du kan skicka den till vem kommer att skicka det till tillverkaren eller det officiellt nominerad reparatör för reparation, den objekt ska repareras under garanti som täcker både delar och arbete, kommer en ersättare endast ges om varan anses un-ekonomiskt att reparera. I det andra och tredje året måste återlämnas till för att kvalificera sig för den andra och tredje års garanti.

eller

Efter 30 dagar och inuti det första året objektet kan tas direkt till manfacturer för reparation eller du kan skicka den till vem kommer att skicka det till tillverkaren eller det officiellt nominerad reparatör för reparation, den objekt ska repareras under garanti som täcker både delar och arbete, kommer en ersättare endast ges om varan anses un-ekonomiskt att reparera.

eller

Ja, om du är missnöjd med din post av någon anledning under de första 14 dagarna, kan du gå det för en återbäring. Varan får inte skadas eller används mycket, vi är inte en hyra företag.
 

G-son

Aktiv medlem
Googleöversättning på många ställen till svenska. Blixtrar kallas för flashtubes osv.
 
Senast redigerad av en moderator:

Saltis

Aktiv medlem
Jag skickade en fråga dit och fick svar, men det vore intressant att höra om någon handlat därifrån. Billigt är det i alla fall.
 

Johan Roman

Ny medlem
Jag har handlat av dom...
Ett företag som känns minst sagt oseriöst och det är många vita lögner.
Dina varor kommer dock till slut, men det tar tid.
Jag köpte en Nikon D7100 för 1200kr billigare än vad jag kunde hitta i sverige.
Nu i efterhand tycker jag inte det va värt det, trodde flera dagar att jag blivit blåst och den känslan /ilskan va inte värt pengarna jag sparade.
 

snusan1981

Ny medlem
Rhinocamera

Har någon handlat från rhinocamera.se? Vissa varor har ju väldigt bra pris, exv 5D MkIII för 23.200:-
Sidan ser ok ut, och företaget verkar hålla till i Sverige (Göteborg). Men språket lämnar ju en hel del övrigt att önska, vilket inte inger något vidare förtroende.
Vad tror ni?
Priserna är helt ok men lång leveranstid. Köpte en Nikon Df till et bra pris
 

Jackewirsenius

Avslutat medlemskap
Jag har handlat av dom...
Ett företag som känns minst sagt oseriöst och det är många vita lögner.
Dina varor kommer dock till slut, men det tar tid.
Jag köpte en Nikon D7100 för 1200kr billigare än vad jag kunde hitta i sverige.
Nu i efterhand tycker jag inte det va värt det, trodde flera dagar att jag blivit blåst och den känslan /ilskan va inte värt pengarna jag sparade.
Hur lång tid tog det innan du fick kameran?
 

Nicklasde

Medlem
Beställt

Har beställt en d5200 som ska komma torsdag/fredag. Riktigt drygt att man inte kan få ett kollinr

Beställd förra onsdagen och skickad i fredags.

För er andra som har beställt där. Hur lång tid tog det innan ni fick mailet att det var skickat och att det kom?
 

Nicklasde

Medlem
Beställt,

Försenat. skulle komma onsdag/torsdag/fredag.

Dock så skickas det från England i en bunt och fördelas sedan i Sverige, Därför kan man inte få något kollinr när man frågar efter ett, och av samma anledning kan DHL sverige inte heller se någon pågående leverans till mitt namn eller postnr.

Gissar att den kommer innan onsdag iallafall (10 veckodagar efter beställning)
 

Hängbjörk

Aktiv medlem
Har ett paket på gång från Rhinocamera

Hej, beställde måndag förmiddag. I kväll vid 18-tiden mail om att mitt paket skulle gå (från Malmö gissar jag) inom 24 timmar med DHL.

Snabbt så långt, eller hur, men så fanns varorna i lager och antalet räknades ner i samma stund som jag lagt min beställning, så den funktionen på hemsidan är ok i alla fall..

Har betalt extra för EXPRESS Delivery, eller vad det stod på hemsidan, så det återstår att se när paketet kommer. Kan tydligen ta fyra fem dagar med DHL.

Återkommer med mer info när paketet är framme.

Fride
 

Nicklasde

Medlem
Hej

Hej! Nu är det två veckor sen jag la min order. Allt annat än nöjd!
Har försökt prata med supportchatten sen i torsdags utan att få ett svar på vad mitt kolli nr är eller vart mitt paket är. Så äntligen igår verkar dom ha fattat att något blivit fel och ska skicka en ny kamera till mig. Dom har nu lovat att jag ska få den innan fredag men jag får återkomma när jag faktiskt fått den. Företaget är inte svenskt utan brittiskt, och skickas därifrån.
 

Nicklasde

Medlem
Priserna är med moms, man får ett väldigt simpelt kvitto på mailen vet inte om man får något på papper.




1/28/2014 6:39:02 PM order: 6101

Nicklas

Umeå
sverige


Q sek
Nikon D5200 Red 18-55mm F3.5-5.6 VR 1 4690.00
1 0.00
4865.00


Primary Holdings
IBAN :
BIC:
Jyske Bank



Email www.rhinocamera.com
 
Senast redigerad av en moderator:
ANNONS