Annons

Kamerahängare till ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

PierreS

Aktiv medlem
Hej

Jag undrar om det finns någon sorts anordning krok eller något som kan hänga kameran i när man bär ryggsäck? Vid fjällvandring med mer... Så att man kan ha den på axeln utan att den glider ner men ändå snabbt kunna plocka fram de.

Har letat runt men hittar inget...
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Finns kanske hemma

En vanlig gardinhängare fungerar utmärkt. Har din axelrem inte en liten smalare som ligger över den vadderade så syr du bara ditt en liten tygficka för hängaren direkt på den vadderade axelremmen.
 

Bilagor

cardazio

Aktiv medlem
Hade ett Peak design capture tidigare, men fann att skruvarna var lite korta, så det kändes inte klockrent att fästa den i remmen på ryggsäcken. Finns väldigt många kopior till billig peng på ebay och amazon om man är ute efter det.

Hur skulle det vara med en rem som Peak design slide II som du drar åt när du går och släpper ut snabbt när du ska använda kameran, så är den alltid redo? Den remmen bör man köpa oavsett ändå, för den är riktigt skön :)
 

Polar300

Aktiv medlem
pd Capture...

Peak Design har ett fäste som man sätter på axelbandet till ryggsäcken där man sedan hakar på kamera. Har ett själv och det fungerar bra. Lätt att få tag på kameran och den sitter säkert i fästet.
Man ska vara medveten om att pd Capture finns i två olika storlekar,
den mindre Capture v3 (som syns på bilden ovan) och den lite större Capture (och Capture Pro). Till de senare finns det också längre låsskruvar att köpa (det får man improvisera själv till v3). Bredden på Capture och Capture Pro gör att de är MYCKET lättare att fästa på stoppade axelremmar till ryggsäckar o.dyl. Lilla v3 gör sig nog egentligen bättre på ett byxbälte i läder...

Alla tre Capture-versionerna tar samma kameraplattor naturligtvis - men mest 'omni' är den så kallade Pro-plattan eftersom den passar till även ARCA och RC2 stativhuvuden.
 

TobiasLindell

Aktiv medlem
Kan annars rekomendera en toploader som du med spännremmar sätter fast i ryggsäckens bärsystem och bär på magen. Helst vattentät...
 

PierreS

Aktiv medlem
Ok... Efter att ha tänkt igenom detta noga föll valet på gardinkroken... Jag åkte till Jysk och köpte en påse för 40 kronor.... Nu har jag provat på både min Kajka och dagryggsäcken (hemma).... Verkar funka alldeles utmärkt.
 
ANNONS