Annons

Spegellös eller DSLR?

Produkter
(logga in för att koppla)

Astroscapist

Aktiv medlem
Tackar för svaren! Behåller nog min 6D (ser ut att brusa mindre) och kompletterar med en XT-2 eller XT-20 när plånboken tillåter..................
Ja på högre ISO är det så, men det är marginellt om ens synbart utom vid pixelpeeping eller hårdare redigeringar. Men överlag tror jag att XT-2 är en klar vinnare över 6D på de flesta punkter så det vore inte fel att antingen komplettera eller om man nu övervägt byta system.
Men enbart för att uppgradera så att s/n förhållandena blir bättre är nog som sagt meningslöst vid högre ISO. Skillnaderna är för små med fördel åt 6D. Vid låga är XT-2 en helt annan liga och resten i kameraväg är solklar Fuji en fenomenal kamera. Och för att tillägga åt andra läsare, ja jag har testat XT-2 och 6D sida vid sida... i ca 10min.

/Stefan
 

tig3r

Medlem
nej jag väljer nog att vänta tills det är officiellt på hemsidan! så mans äkert också vet vad som är med i kampanjen..
 

tig3r

Medlem
Enligt bland annat cyberphoto då är det cashback på fujifilm just nu. Men klickar man på loggan för cashback hamnar man på fuji vanliga promo sida där den senaste kampanjen som ligger aktuell gick den ut sista september.. Har sett likadant ut sedan denna tråd skapades. https://fuji-promotions.com/se/sv/pages/promotion
Inväntar med spänning en uppdatering på hemsidan.
 
ANNONS