Annons

Sveriges vanligaste fågel, suddmesen

Produkter
(logga in för att koppla)

Svanqvist

Ny medlem
Stor suddmes i kvällssol. Den stora suddmesen förekommer på fler bilder. Aktiviteten objektivslungning var under övervägande denna dag. Men lämpligt vattendrag för verksamheten ifråga låg något avlägset.
 

Bilagor

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Kul tråd!

Här är en stor grå suddmes, lappugglehonan! Bilden är inte så mycket beskuren, men högt ISO.
Situationen var lite obehaglig då jag inte visste var hon var. Helt plötsligt morrade det till till höger om mig, och jag hann precis vända mig om och få in henne i sökaren när hon plötsligt attackerade mig! Jag hann ducka åt sidan så jag klarade mig, hon ville bara markera.
 

Bilagor

Ventures

Aktiv medlem
Oj, har inte öppnat tråden förrän nu. Jag trodde rubriken syftade på mesiga suddare som inte kan skiljas från sina (suddiga?) bilder. Men den handlar om fåglar på riktigt. Tyvärr har jag inga bidrag inne för tillfället eftersom de suddats från datorn redan. Men det lär dyka upp nya suddiga mesar vad det lider. :)
 

Erik X

Aktiv medlem
Om nu någon tycker att sudd-flygarna borde kasta sig i sjön så kan jag intyga att det är precis vad de gör. Suddsländorna i vart fall, till och med vattenstänken blir suddiga :(
Erik
 

Bilagor

Mr Keys

Aktiv medlem
Suddpelikan

Eftersom jag är ganska nyligen hemkommen från Kenya har jag fått uppleva väldigt många suddiga djur där nere. Här är en suddpelikan från Lake Naivasha.
 

Bilagor

Chris69

Ny medlem
Suddsvans

Hittade denna tråden först idag, tyvärr, för sällan har jag skrattat så mycket på Fotosidan som nu :D
Här kommer ett bidrag från igår, trots mängden sidensvansar i träden så är de tydligt mycket svårt att få en skarp bild på ens en enda (jo, jag har faktiskt fått några efter detta), mest på grund av att ljuset sög och tiden blev för lång.
Swoosh, sa det.
 

Bilagor

ANNONS