Annons

Canon 1.4x converter repad - funkar den ändå'?

Produkter
(logga in för att koppla)

magnusohlsson

Ny medlem
Hej

Jag undrar om en Canon 1.4x converter som är repad fungerar bra ändå? Jag ser inget på bilderna nämnligen, den har ganska stora repor i bakglaset (det mot spegel/sensorn), den fokuserar korrekt. Är det nån som vet eller testat?

Jag har Canon 70-200 4L objektiv på fullframe 6D
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Repor påverkar inte så mycket som man lätt kan tro. Jag har haft ett teleobjektiv med ett stort jack i frontlinsen. Det gick inte att se något fel på bilderna och Canon såg ingen anledning att byta linsen.

Ser du inga fel på bilderna och autofokusen fungerar så är det bara att köra på. En reparation kan vara dyrare än det minskade andrahandsvärdet.
 

magnusohlsson

Ny medlem
Repor påverkar inte så mycket som man lätt kan tro. Jag har haft ett teleobjektiv med ett stort jack i frontlinsen. Det gick inte att se något fel på bilderna och Canon såg ingen anledning att byta linsen.

Ser du inga fel på bilderna och autofokusen fungerar så är det bara att köra på. En reparation kan vara dyrare än det minskade andrahandsvärdet.

Tack så mycket för svar! Såg att det fanns version 1 2 och 3 av detta dock och då borde ju ett repritt version 3 vara bättre än ett repat version 1 oavsett :)
 
ANNONS