Annons

Minneskort till Canon 550d

Produkter
(logga in för att koppla)

ayku

Medlem
Hej!

Som rubriken lyder, har köpt en Canon Eos 550D (begagnat) och ska införskaffa större minneskort än det jag fick med.
Ska ut och resa så ska filma och fotografera en del, har hört att man ska ha ett minneskort av klass 6 eller uppåt för att det ska bli bra bilder.

Vad har ni för förslag? Jag har kikat på denna minneskort, Transcend SDXC 64GB Class10 UHS-I. Är det något att ha?

Tacksam för hjälp med detta :)
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Canon EOS 550D är inte så krävande när det gäller minneskort. Kameran kan inte skriva mer data än 30 MB/s.

Det kort du tittar på detta med god marginal. Idag är minneskorten rätt prispressade, så det finns ingen anledning att välja de allra långsammaste. En fördel med lite snabbare kort är att bilderna kan laddas in snabbare i datorn.
 

ayku

Medlem
Canon EOS 550D är inte så krävande när det gäller minneskort. Kameran kan inte skriva mer data än 30 MB/s.

Det kort du tittar på detta med god marginal. Idag är minneskorten rätt prispressade, så det finns ingen anledning att välja de allra långsammaste. En fördel med lite snabbare kort är att bilderna kan laddas in snabbare i datorn.
Okej tack för svar!:)
Så du tycker att det minneskortet jag föreslog är lämplig att köpa?
 
ANNONS