Annons

Posta din video här!

Produkter
(logga in för att koppla)

Ventures

Aktiv medlem
Santorini sunset

Den berömda solnedgången alla ville se klockan 8 varje kväll.

Kamera: Garmin Virb Elite. Automatisk timelaps (eller tidsintervall som funktionen heter). En bild varannan sekund.

VIRB0039
 

zlendish

Medlem
Bröllopsfilm, Panasonic gh5

Första gången jag och min partner filmar med GH5'or och andra bröllopet vi filmat över lag. Har stirrat oss blinda i redigeringen men vi hoppas den blev OK iallafall. Kanske kan någon av er njuta av den.

Vill jättegärna höra lite tankar/kritik om ni har något!

Enjoy ;)
https://www.youtube.com/watch?v=xDEdGOydRuU
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Första gången jag och min partner filmar med GH5'or och andra bröllopet vi filmat över lag. Har stirrat oss blinda i redigeringen men vi hoppas den blev OK iallafall. Kanske kan någon av er njuta av den.

Vill jättegärna höra lite tankar/kritik om ni har något!
Lite för hoppigt mellan scenerna för mig.
Stolpen framför hästarna var onödig.
Saknar hans ögon när hon kommer upp bakom hans rygg. Saknade också att han vände sig om för att möta henne.
Ljudklippen gillar jag.
Första kvinnliga talaren hör jag inte vad hon säger.
Talarna kommer in lite abrupt, nästan så att när jag fattar att de talar så har jag liksom tappat starten o när jag börjar hänga med så byts det till annat klipp.
Bra ljudnivåer.
Skärpan sitter normalt där den ska.
Håll still!!!! dags för ett videostativ men de är inte direkt billiga.
Sedan så tror JAG att denna filmen är viktig om 5-15 år när man börjar glömma vem som var där.
Så jag saknar gästerna med deras klänningar o kostymer. Vi får bara se några få gäster.

Men jag är inget proffs....
Video är inte så himla lätt som en del fotografer tror...
 

zlendish

Medlem
Lite för hoppigt mellan scenerna för mig.
Stolpen framför hästarna var onödig.
Saknar hans ögon när hon kommer upp bakom hans rygg. Saknade också att han vände sig om för att möta henne.
Ljudklippen gillar jag.
Första kvinnliga talaren hör jag inte vad hon säger.
Talarna kommer in lite abrupt, nästan så att när jag fattar att de talar så har jag liksom tappat starten o när jag börjar hänga med så byts det till annat klipp.
Bra ljudnivåer.
Skärpan sitter normalt där den ska.
Håll still!!!! dags för ett videostativ men de är inte direkt billiga.
Sedan så tror JAG att denna filmen är viktig om 5-15 år när man börjar glömma vem som var där.
Så jag saknar gästerna med deras klänningar o kostymer. Vi får bara se några få gäster.

Men jag är inget proffs....
Video är inte så himla lätt som en del fotografer tror...
Åh, håller med om allting! Så bra feedback! önskar att jag hade frågat innan vi skickade länken till paret bara, haha :/
Vi är helt nya inom det här och har ingen i vår närhet att fråga om åsikter, så det var jättesnällt, tack! :)
 

Ventures

Aktiv medlem
Åh, håller med om allting! Så bra feedback! önskar att jag hade frågat innan vi skickade länken till paret bara, haha :/
Vi är helt nya inom det här och har ingen i vår närhet att fråga om åsikter, så det var jättesnällt, tack! :)
Tycker också det var lite korta klipp, men jag är heller ingen ungdom :).
Det var snyggt och genomarbetat. Gillar man stilen med klippen så blir man nog nöjd. Det finns oändligt med sätt att redigera och man måste ju bli klar någon gång. Hoppas brudparet blev nöjda.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Åh, håller med om allting! Så bra feedback! önskar att jag hade frågat innan vi skickade länken till paret bara, haha :/
Vi är helt nya inom det här och har ingen i vår närhet att fråga om åsikter, så det var jättesnällt, tack! :)
Det kostar inget mer än tid att ge bröllopsparet 2 olika filmer.
Men be dem i så fall att ge kritik på vad DEM tycker är bra eller dåligt eller skulle velat ha annorlunda.
Bara säg att det tar ni som en läropeng o att ni är intresserade av deras åsikter för framtida bruk.
Gå däremot inte med på att ändra en massa efter deras åsikt, det kan kosta mer tid än det smakar.
 

MFzombie

Medlem
Här kommer min video.

https://youtu.be/vCPvj6NoHvg

Det är min första "riktiga" film. Själv är jag ganska nöjd då efter ca 7 försök att göra en film misslyckats. Denna gången tycker jag att jag hade bra material. Redigering såhär ett tag efter jag blev klar med den hade jag nog gjort annorlunda idag.

Jag uppskattar verkligen lite kritik!
 

Ventures

Aktiv medlem
Här kommer min video.

https://youtu.be/vCPvj6NoHvg

Det är min första "riktiga" film. Själv är jag ganska nöjd då efter ca 7 försök att göra en film misslyckats. Denna gången tycker jag att jag hade bra material. Redigering såhär ett tag efter jag blev klar med den hade jag nog gjort annorlunda idag.

Jag uppskattar verkligen lite kritik!
Snyggt foto och så men jag gillade inte rycken i filmen. Det förstörde liksom lugnet i naturupplevelsen. Sedan hade det varit trevligare om de åt fisken när de ändå gjorde upp eld istället för att lägga tillbaka den. För en icke insatt blir det hela en meningslös grej att fiska på det sättet.
Det har förstås inget med filmtekniken att göra. I övrigt såg det helt OK ut.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Här kommer min video.

Jag uppskattar verkligen lite kritik!
Jag klarar inte av musiken jag stängde av innan en minut passerat.
Jag saknar autentiska ljud.
Skrapet av fötter i gruset när de är på väg till sjön.
fågelläten, vindsus.
fin grading
Lite abrupta klipp men de kan jag leva med.
Men horisonterna lutar o flänger hit o dit, det klarar jag inte riktigt av.
 

"klick"

Aktiv medlem
Väntat ett bra tag nu på att vargspindlarnas ägg skulle kläckas. Dom brukar sola på vårt ute däck och har burit på såna där äggbollar ett par veckor nu. Liten kort snutt på hur det ser ut. (Välj 4K för bästa kvalité.)

Den sorten vi har är ganska små runt 20mm inklusive benen kanske.
Varning, kolla inte om ni har spindelfobi ;D

https://www.youtube.com/watch?v=ye36RzZi73k
 
ANNONS