Annons

Bästa all around objektivet till A7R

Produkter
(logga in för att koppla)

Brekker

Ny medlem
Hallå där!

Jag har precis införskaffat en Sony A7R och är lite vilse i objektiv-jungeln. Tanken är att jag ska ha ett objektiv som är bra till att fota lite av allt nu i början bara för att lära mig.

Jag har kikat på detta: Sony FE 28-70 F3.5-5.6 http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=275117

Kan det vara något? Har ni några andra förslag?
 

lajpo89

Medlem
Hallå där!

Jag har precis införskaffat en Sony A7R och är lite vilse i objektiv-jungeln. Tanken är att jag ska ha ett objektiv som är bra till att fota lite av allt nu i början bara för att lära mig.

Jag har kikat på detta: Sony FE 28-70 F3.5-5.6 http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=275117

Kan det vara något? Har ni några andra förslag?
Om du ska fota allt möjligt och inte vill lägga så fasligt mycket pengar är 28-70 ett enligt mig prisvärt objektiv. nackdelen är väl att det är lite plastigt. Men det är en bra mångsysslare som inte väger särskilt mycket.

Det var det objektivet jag började med när jag skaffade min första a7 och jag var väldigt nöjd. Det ska nog gå att hitta relativt billigt på blocket.
 

Brekker

Ny medlem
Om du ska fota allt möjligt och inte vill lägga så fasligt mycket pengar är 28-70 ett enligt mig prisvärt objektiv. nackdelen är väl att det är lite plastigt. Men det är en bra mångsysslare som inte väger särskilt mycket.

Det var det objektivet jag började med när jag skaffade min första a7 och jag var väldigt nöjd. Det ska nog gå att hitta relativt billigt på blocket.
Perfekt! Tack så mycket :D Är det värt 2800kr begagnat?
 

Leica-M-gubben

Aktiv medlem
Sålde mitt sprillans nytt för 2200:-
De flesta brukar går för runt 2500:-

Det som är "värt" för den ene kan vara "ovärt" för den andre.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Ett förslag Erik är att bara köra med en liten 35:a. Jag har en bara liten bra 35:a över 90% av bilderna jag tar med min A7r. Med 36 MP har man bra med pixlar att beskära om man vill så det är mer flexibelt än man först kan tro. Litet smidigt och lätt och verkligt bra.

Om man ska frigöra all detalj en A7r kan ge så är det synd att sätta på en halvtrött zoom. Annars kan man lika gärna välja en kamera med lägre upplösning om objektivet ändå inte gör kameran rättvisa.
 

Leica-M-gubben

Aktiv medlem
Sony FE 28-70 F3.5-5.6 OSS är en OK kitzoom i sin prisklass enl. mina och andras tester. Med tiden ställer man större krav på ljusstarkare och skarpare alternativ.
A7 serien erbjuder med adapter ett kolossalt utbud av manuella äldre utmärkta snorbilliga FF objektiv för den som orkar ställa in fokus och bländare manuellt.

Återkom om detta är intressant.
 
ANNONS