Annons

Vilket 70-200 är bäst för Canon

Szajda

Aktiv medlem
Vilken av objektiven är bra

1) Tamron AF SP 70-200/2,8 Di VC USD till Canon
2) Canon EF 70-200/2,8L IS II USM

Det handlar inte om pengar utan om det verkligen är större skillnad mellan dessa objektiv mer än på pappret! Medan vi vet att i verkligheten så är det ingen skillnad! Varför betala mer för inget! Helt enkelt vill ha bra alt bästa objektiv för bra pris!

Om där är skillnad vilken och om skillnaden verkligen syns i verkligheten i bilderna eller är det en skillnad som bara finns på pappret!

Med vänlig hälsning,
Peter
 

Flash_online

Aktiv medlem
Vilken av objektiven är bra

1) Tamron AF SP 70-200/2,8 Di VC USD till Canon
2) Canon EF 70-200/2,8L IS II USM

Det handlar inte om pengar utan om det verkligen är större skillnad mellan dessa objektiv mer än på pappret! Medan vi vet att i verkligheten så är det ingen skillnad! Varför betala mer för inget! Helt enkelt vill ha bra alt bästa objektiv för bra pris!

Om där är skillnad vilken och om skillnaden verkligen syns i verkligheten i bilderna eller är det en skillnad som bara finns på pappret!

Med vänlig hälsning,
Peter
Det blir ju svårt för den personen att jämföra med två bilder som togs med ef 70-200 o Tamron. Då är jag rätt säkra på att det inte går att säga vilken bild var tagna med Canon osv. Satsa hellre på att fota en bra motiv!

Autofokus osv bryr jag inte mig om då jag inte alls fotar sport. Räcker gott för mig oavsett om det är Canon eller Tamron :D
Det är upp till dig att köpa en glugg då det känns rätt för dig. Om man är smart så kan man ju köpa Tamron o ev en glugg till tex Ef 35mm F2.0 eller en annan glugg.
 

PMD

Aktiv medlem
Vad betyder "bäst"? Dvs vilka egenskaper hos objektivet är viktigast för dig?

här och här kan du läsa jämförbara tester av de respektive objektiven.
 

Szajda

Aktiv medlem
Vad betyder "bäst"? Dvs vilka egenskaper hos objektivet är viktigast för dig?

här och här kan du läsa jämförbara tester av de respektive objektiven.
Det skulle vara skärpan som är viktigaste lika mycket att inte ha för storta förvrängning av bild.

Med vänlig hälsning
Peter
 
ANNONS