Annons

Fågelidentifikation

Orre

Avslutat medlemskap
Jag såg denna (+ 1 till) på Säby Ö på Tjörn i helgen och tycker att de till storlek och sätt är en trastfågel men får inte riktigt ihop det med färgsättningen. En "vanlig" björktrast, en taltrast eller något annat?
Snarlik skärpip. Men ängspip för mig.

/Sören
 

matchis

Aktiv medlem
Lärkor

DSC_0011.jpg

DSC_0012.jpg

DSC_0014.jpg

DSC_0020.jpg

DSC_0066.jpg


Hej!
I går var jag vid Sätunaviken vid Roxen och fångade bl.a. dessa fåglar på bild. Bilderna är tagna på "olika" platser vid Sätunaviken men det utesluter naturligtvis inte att det är samma art på dessa foton
Jag behöver hjälp med att identifiera dessa. Kan någon hjälpa mig? Jag tycker personligen att det är svårt med dessa lärkor och försöker få mer kunskap. På plats har tidigare synts sång-, ängspip-, samt skärpiplärka.
Den 5:e bilden är ett dåligt foto men jag blev lite fundersam på vad detta är. År det också en lärka?
Tacksam för svar
MVH
Mats C
 

gavia

Aktiv medlem
Visa bilaga 143603

Visa bilaga 143604

Visa bilaga 143605

Visa bilaga 143606

Visa bilaga 143607


Hej!
I går var jag vid Sätunaviken vid Roxen och fångade bl.a. dessa fåglar på bild. Bilderna är tagna på "olika" platser vid Sätunaviken men det utesluter naturligtvis inte att det är samma art på dessa foton
Jag behöver hjälp med att identifiera dessa. Kan någon hjälpa mig? Jag tycker personligen att det är svårt med dessa lärkor och försöker få mer kunskap. På plats har tidigare synts sång-, ängspip-, samt skärpiplärka.
Den 5:e bilden är ett dåligt foto men jag blev lite fundersam på vad detta är. År det också en lärka?
Tacksam för svar
MVH
Mats C
FEMMAN är för dålig för mig att säga säkert, men kräver du en gissning skulle jag säga sånglärka. De andra är ängspiplärka. som inte är en lärka utan en piplärka!

Med vänlig hälsning peter
 

equa

Aktiv medlem
Visa bilaga 143603

Visa bilaga 143604

Visa bilaga 143605

Visa bilaga 143606

Visa bilaga 143607


Hej!
I går var jag vid Sätunaviken vid Roxen och fångade bl.a. dessa fåglar på bild. Bilderna är tagna på "olika" platser vid Sätunaviken men det utesluter naturligtvis inte att det är samma art på dessa foton
Jag behöver hjälp med att identifiera dessa. Kan någon hjälpa mig? Jag tycker personligen att det är svårt med dessa lärkor och försöker få mer kunskap. På plats har tidigare synts sång-, ängspip-, samt skärpiplärka.
Den 5:e bilden är ett dåligt foto men jag blev lite fundersam på vad detta är. År det också en lärka?
Tacksam för svar
MVH
Mats C
Lutar år sävsparv (hane) på femman. :-/
 
ANNONS